P4V800-X VCore veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 16:51
hallo,

Ik ben gisteren begonnen met het overclocken van mijn CPU, ik wou dit al een tijdje doen maar wou eerst een goede guide hebben (die ik hier heb gevonden op GoT :)). Dus, ik ging aan de slag. Ik zette de clocksnelheid op 2,98 ghz, en m'n systeem draaide stabiel. Toen ging ik naar 3,0 ghz, en nog geen probleem. Toen ging ik naar 3,1 ghz, maar toen kwam ik niet meer in Windows. Dus, ik zette m'n snelheid weer terug naar 3,0, de laatste snelheid waarop ie nog werkte. Bleek dus dat ik op die snelheid nog niet in Windows kwam, en nu draai ik dus op 2,98 Ghz, waarop alles wel normaal werkt. Toen wou ik de voltages gaan verhogen, om zo toch die 3,1 ghz te halen. Maar, mijn probleem is nu: ik kan nergens in mijn bios een parameter vinden, waarmee ik m'n VCore kan veranderen. Ik kan alleen, onder de optie CPU Reference Voltage, kiezen uit 'Auto' of 'Over Voltage'. Hierin zit geen merkbaar verschil. Ik wil toch mijn VCore voltages veranderen, want ik wil verder overclocken. Mijn specs:

Asus P4V800-X
P4 2,8 ghz 800FSB @ 2,98 ghz
GeForce 2 GTS 200/333 @ 225/405
512 MB ram PC2700
Maxtor 80 GB HD 7200 rpm
WinXP PE

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. (btw, ik heb voor m'n bios de laatste versie geinstalleerd en gebruik op mijn CPU de standaard koeler. de temperatuur is nu, op 2,98 ghz, idle 34 C. stressed 47/48 C.)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

soms heb je ''advanced options'' in je bios

probeer ctrl+f1 of de handleiding even :Y)

http://specs.tweak.to/16495

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Hebbie al BIOS update gedraaid? Ik kan op mijn P4P800 gewoon spanning veranderen.
Weet niet of het wel nuttig is, P4s schijnen niet veel verder te komen als je het voltage verhoogt.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Gaargod
ik heb de laatste versie van m'n bios, maar ook daarin is geen VCore setting beschikbaar. maar, jij zegt dus dat voltages bij P4 processors niet zo veel nut hebben. dan kan ik dus niet verder overclocken dan 3 ghz :|. en, de handleiding en het bios heb ik beide van voor tot achter doorgespit. en ja, onder die advanced options kan ik me CPU overclocken maar geen andere voltages instellen. en, over die P4P800, op de Asus site onder support staat ook niets over de VCore bij een P4V800-X, en bij die P4P800 wel. mss dat ik gewoon een fout mobo heb gekocht (voor overclocking dan he, verder heb ik er niets op aan te merken.) :|

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Gaargod schreef op 01 juni 2004 @ 15:18:
ik heb de laatste versie van m'n bios, maar ook daarin is geen VCore setting beschikbaar. maar, jij zegt dus dat voltages bij P4 processors niet zo veel nut hebben. dan kan ik dus niet verder overclocken dan 3 ghz :|. en, de handleiding en het bios heb ik beide van voor tot achter doorgespit. en ja, onder die advanced options kan ik me CPU overclocken maar geen andere voltages instellen. en, over die P4P800, op de Asus site onder support staat ook niets over de VCore bij een P4V800-X, en bij die P4P800 wel. mss dat ik gewoon een fout mobo heb gekocht (voor overclocking dan he, verder heb ik er niets op aan te merken.) :|
Ja, alle ...-x mobo's zijn niet echt overclock sterren, de a7v8x-x enz niet.
Alhoewel de a7n8x-x daar best een uitzondering op is(en ja, die chipset is best snel zonder dual channel)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Gaargod
:'( :'( :'( echt jammer...... dan moet ik het dus maar hierbij laten, wat CPU OC/en betreft :'(

Verwijderd

processoren op de p4v800 zelf ook nog nooit verder kunnen clocken dan 3ghz
Pagina: 1