Abit KV8-MAX3 boot probleem, lan onboard stuk

Pagina: 1
Acties:

• stingone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04-2024
Ik heb voor 3 dagen terug een abit kv8-max3 gekocht ben altijd groote voorstander van abit, mijn nf7-s boardje was ik ook zeer te spreken over alleen kan ik van dit boardje niet zeggen, ik had de hele pc inelkaar gezet, vervolgens boote de pc heb windows geinstalleerd, en toen gebeurde na 2 dagen het onmogelijke. Plotseling in windows gaf mobo aantal lange pieps en vervolgens ging pc uit. Na opnieuw aanzetten kwam pc niet verder dan error code 52 op post display bleek volgens pc geheugen probleem te zijn. dus heb vervolgens 2 x 512 mb pc 3200 er uit gehaald en met single geprobeerd, dus 1 x 512 na tijdje klooien en cmos gereset starte de pc zonder problemen op wonder boven wonder, ook na het plaatsten van 2e reepje deed alles het weer normaal. Tot dat ik plotseling ontdekte dat na die shutdown in windows mijn onboard 3com lan controller er niet meer was, lampies branden niet en hij gaf bij bootscreen ook geen mac adress aan. abit gebeld zeiden dat ik bios versie 2.1 moest installen aangezien in de change log ook stond dat dat het probleem zou verhelpen. na het succes vol flashen van bios, start pc opnieuw op en blijkt niks te zijn veranderd alleen dat windows nu ook bleef hangen, ook de versie install mocht niet baaten bleef bij setup screen al hangen, enige wat werkte was veilige modus de rest werkte niet. Ik weet nu nog steeds niet wat probleem is, en of het uberhaupt zelf te verhelpen is. :'(

specs

ABIT KV8-MAX3
ATHLON 64 3000+ 512 CACHE
ASUS 9570 /TD 256 MB
2 X 512 PC3200 OEM
WESTERN DIGITAL SATA SCHIJF 120 GIG

Aopen Ak73Pro (a) - AMD XP 1800 + - Aopen Geforce 2 Gts 32 DDR - 512 SDRam

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Opstarten met zo weinig mogelijk apparaten, dus alleen een HD en videokaart? Memtest86 al gedraait?

Temps en spanningen zijn goed?

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 31-05-2004 16:29 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik weet niet of het helpen gaat, maar ik zou eens een formatje overwegen.

I am the great Cornholio!

• stingone
Weer iets ondekt, als ik mijn sata schijf op mijn via controller aansluit blijft hij hangen bij de instal, sluit ik hem op mijn silicon image aan blijft hij hangen bij booten. Heb schijf al geformat helpt dus ook niks :(

• stingone
Ligt ook niet aan mijn hdd heb er een ide hdd aangehangen precies zelfde probleem, kom niet verder dan setup is starting windows en dan ploef blijft ie hangen :(

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
Kun je bij dit mobo ook het voltage van je geheugen aanpassen, ik had in het begin precies dezelfde problemen die verholpen werden naar het verhogen van het voltage van het mem (naar 2.7 volt gezet). Is wel op een K8V van Asus, maar is het proberen waard.

Gewoon spullen

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Probeer eens je BIOS terug te zetten op de standaard-waardes (is ook zo net na de flash)
en draai eerst eens Memtest86, want je probleemomschrijving (behalve dan over die LAN-controller) lijkt wel brak geheugen.

Misschien heeft je bordje een spanningsstoringkje gehad en is die 3COM en je gehuegen gesneuveld...

Blog (Linux-related)

• stingone
Geheugen getest, was prima in orde. Heb nu windows draaiend alle controllers werken behalve dus de onboard lan nog niet :(

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

nuja, als alles verder werkt, een LAN controller kost nu precies de wereld niet ;)

Blog (Linux-related)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mwhoa, gevalletje RMA denk ik dan...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• stingone
Het bleek een kapote condensator te zijn die alles veroorzaakte, krijg nu nieuw boardtje toegestuurd

Pagina: 1