[CSS] Fixed footer

Pagina: 1
Acties:

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ben een beetje bezig met een nieuw design voor mijn site en het gaat redelijk maar ik zit nu toch vast met iets.

Ik heb namelijk een achtergrond die ik als footer will plaatsen en die "fixed" is zodat de tekst als het ware eroverheen glijdt. Dit heb ik gedaan m.b.v. de volgende code (css):

code:
1
2
3
html, body {
        background: #FFFFDD url(/images/bg_bottom.png) bottom fixed repeat-x;
}

Nu werkt die prima in Mozilla en verwanten maar in IE gaat dit dus hopeloos fout. De afbeelding verschijnt gewoon helemaal onderaan de pagina, dus je moet eerst (bij een lange pagina) helemaal naar onderen scrollen om het te zien en dit is dus niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Het volledige css bestand is hier te zien: http://www.knopper.tk/css/version2.css
en de site staat in mijn profiel..;)

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door knopper op 31-05-2004 16:01 ]

Verwijderd

waarom heb je html, body?
dat kan je toch ook gewoon alleen body doen...

en mischien werkt het zo wel bij IE:

code:
1
2
3
4
5
6
7
body {
background-color:         #FFFFDD;
background-image:         url(/images/bg_bottom.png);
background-repeat:        repeat-x;
background-attachment:    fixed; 
background-position:      bottom;
}

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:04 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

crisp

Devver

Pixelated

simpel: IE ondersteund geen attachment:fixed, dus ws zal je eea met javascript moeten oplossen, of met layers over elkaar heen moeten gaan werken waarbij de contentlayer scrollable is.

[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 31-05-2004 19:50 ]

Intentionally left blank

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
*heeft last van ophopende woede jegens IE.

Tja, heb ook al een javascriptje gebruikt om de transparante achtergrond van het logo te laten werken, dus ik zal maar eens op zoek gaan of er ook zoiets is voor dit probleem....

Verwijderd

Je kunt ook het html en het body element 100% height geven, en het body element overflow: auto;
Op die manier kun je (in standard-compliant mode) de achtergrond gewoon aan het html element hangen. Normaal gesproken zal dan de achtergrond prima blijven staan. In hoeverre het met IE 5.x werkt zul je dan even moeten uitvinden.

Verwijderd

Met de manier van coderen die ik hier heb gebruikt: http://limpid.nl/lab/css/fixed/ heb ik ook fixed footers e.d. voor elkaar gekregen.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Da's een goeie, daar zal ik me eens in verdiepen..;)
Pagina: 1