[FLASH] Standaard value in een textbox

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik wil graag een standaard value in een textbox in flash. Normaal gesproken doe je dat in HTML met value="vul dit in". Als ik dit in <instance name> van het textveld in flash doe dan krijg ik wel wat te zien als standaard value in mijn movie maar niet geheel goed. Dit komt er namelijk te staan:

_level0.value="vul dit in"

Wat doe ik hier fout ? Iig.... ik kan (sja werkte altijd met de oude flash en MX is volgens mij wat veranderd, of ik heb er al tijden niets meer mee gedaan ;)) het niet vinden en zoeken hier levert weinig op, werk de search al weer als van ouds ?

Tevens kan ik ook gebruikt maken van het HTML stukje dat als je op de textbox klikt dat deze dan automatisch "geleegd" wordt ?

Verder zal ikme maar weer eens diep gaan verdiepen in flash.. je raakt er toch uit heb ik het idee |:(

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Let op dat je voor de instancename niet dezelfde variabele naam opgeeft als in het "Var:" veld bij de Properties (in het geval dat je tekstveld in de _root staat).

Voor je 2de probleem zul je je wat moeten verdiepen in Actionscript. Er zal vast wel een soort focus event ofzo bestaan ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
KillR-B schreef op 31 mei 2004 @ 19:40:
Let op dat je voor de instancename niet dezelfde variabele naam opgeeft als in het "Var:" veld bij de Properties (in het geval dat je tekstveld in de _root staat).
Mhhhh voor dit probleem kan ik iig niet echt de oplossing vinden. Als ik zoals jij zegt in instancename en Var beide dat zet zie ik iig iets dat verschijnt :) met instancename alleen helaas niet. Even een andere optie proberen.... var alles invullen van wat ik aangaf en instancename alleen de var-naam :)

We will see what happens

edit:

Doet het niet :( Voor dat 2e punt ben ik vanmiddag al wat aan de gang gegaan met actions :))

[ Voor 12% gewijzigd door BacardiBreezer op 31-05-2004 22:48 ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Je kunt toch gewoon met
code:
1
instancename.text = "bla";

de goede tekst in je velden gooien?

Var moet je eigenlijk leeg laten... da's flash 4. Tegenwoordig gebruik je de instancename om toegang te krijgen tot en enorme berg methods van het tekstveld... gebruik het plusje in je actionscrip editor maar eens...

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Weefselkweekje schreef op 31 mei 2004 @ 22:53:
Je kunt toch gewoon met
code:
1
instancename.text = "bla";

de goede tekst in je velden gooien?

Var moet je eigenlijk leeg laten... da's flash 4. Tegenwoordig gebruik je de instancename om toegang te krijgen tot en enorme berg methods van het tekstveld... gebruik het plusje in je actionscrip editor maar eens...
Dat werkt fijn idd :D nu even verder met het action script :) IN HTML weet ik dat wel werkend te krijgen, ga nu ok weer even verder aan de gang.

(poeh tis wel veranderd dat MX :|)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
BacardiBreezer schreef op 31 mei 2004 @ 23:20:
[...]
(poeh tis wel veranderd dat MX :|)
For the better! Succes verder. Dit is misschien een handige link:
http://www.macromedia.com.../actionscript_dictionary/
Pagina: 1