Toon posts:

Instabiel wireless netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een poging wat meer uit mijn laptop te halen heb ik enige tijd geleden het volgende aangeschaft.

Linksys Wireless-G USB network adapter
Belkin 802.11g Wireless access point

Daarnaast heb ik een sony vaio laptop met een ingebouwde draadloze netwerkkaart met 802.11g ondersteuning.

Het configureren van het netwerk is gelukt (Beveiliging via Mac-adres en WEP) maar het netwerk is extreem instabiel.
Na enkele minuten verbinding geeft of de vaste PC of de laptop (soms beide) aan dat er meerdere draadloze netwerken beschikbaar zijn en dat ik eentje uit een lijst kan selecteren.
Als ik windows (XP home op laptop, XP prof op vaste PC) instel om automatisch verbinding te maken pakt hij steeds een ander netwerk dan het mijne ("WLAN")
Ik heb Network stumbler gebruikt en zie meerdere netwerken in de buurt actief.
Het wisselen van kanaal op het accesspoint heeft soms het effect dat er een langere tijdsduur zit tussen de disconnects maar geeft nergens een stabiel netwerk. Ook het aanzettten van "protected mode" (aangeraden bij veel netwerkverkeer) helpt niet.
Op het forum las ik iets over het uitzetten van de Zero wireless service in windows maar die lijken zowel laptop als vaste pc niet te draaien.
Nu zit ik dus met een hoop duur spul maar moet ik nog steeds om de zoveel minuten naar de vaste PC lopen om de verbinding te herstellen :'(
Elke hulp is welkom!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Probeer in je accesspoint in te stellen dat hij alleen draait in de 802.11g standaard. Probeer hetzelfde eens voor je netwerkadapters. Vaak kan dat in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de adapter.
Het instellen van een vaste Long Preamble kan ook een stabieler netwerk geven.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

reiker

dan jij!

Probeer ook eens met iets mindere beveiliging, en heb je al de nieuwste firmware voor je Access Point?

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
802.11g standaard staat voor alles al als enige standaard ingesteld.
Wat is een vaste long preamble en waar/hoe stel je dat in ?

• gertvdijk
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:59:
802.11g standaard staat voor alles al als enige standaard ingesteld.
Wat is een vaste long preamble en waar/hoe stel je dat in ?
Volgens mij had het te maken met de correctie die wordt gebruikt. Een long preamble instelling zal het wel langzamer maken.

Als het goed is zal je het kunnen instellen in je accesspoint. Ik weet dat een D-Link DI-624 het kan. Maar volgens mij kan het ook in apparaatbeheer als je de drivers van de fabrikant hebt geinstalleerd.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Probeer eens op een ander channel te gaan zitten, dat hielp enorm de laatste keer dat ik dergelijke problemen had met een wireless network. Hoe is je signal strength?

Please do not contact me telepathically.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35
Bij mij (Linksys WAP11, SpeedTouch 110 pcmcia) werkte het netwerk een stuk beter qua bereik en snelheid toen ik de WEP key op 64 bits ipv 128 zette, probeer dat eens, ook het richten van je antennes kan heel veel uitmaken heb ik gemerkt, als ze naar beneden staan (hoe vreemd dat ook klinkt) heb ik hier zeker 30% meer bereik :)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware van het accesspoint bijgewerkt en de drivers van de netwerkkaart/USB adapter zijn actueel.
Ik heb WEP op 64 bits gezet, de long preamble lijkt op mijn accesspoint niet zelf instelbaar.
Een ander kanaal zorgt soms voor een langere verbinding maar heeft geen blijvend effect :(
Kortom: *#*#

Is het niet mogelijk om in windows (misschien via een extern proggie) om in te stellen dat de PC slechts met een bepaald netwerk mag proberen te connecten (dat ie dus die andere netwerken negeert) en dat dit bovendien automatisch bij een disconnect gebeurt ?

• gertvdijk
Ik heb hier geen draadloos netwerk, maar ik weet dat er een instelling is waarmee je alleen je voorkeursnetwerken kunt gebruiken.

BTW, je bedoelt toch disconnect van het netwerk en niet van het internet?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan in windows voorkeursnetwerken instellen jah.
Probleem is dat windows niet automatisch reconnect met het draadloos netwerk.
Je kan wel instellen dat windows automatisch verbinding moet maken met een netwerk "ook als dit niet je voorkeur heeft" maar dan pakt ie bij mij dus steeds een ander netwerk.
Ik wil dat ie automatich reconnect maar dan alleen met mijn eigen netwerk

Verwijderd

Marius, ik had exact hetzelfde probleem. Een laptop met linksys adapter. En elke keer klapte de verbinding eruit, als hij weer een ander netwerk gevonden had.

De volgende oplossing hielp:

~ De Wlan Monitor op je laptop installeren (als dat nog niet gebeurd is), deze zorgt ervoor dat de adapter automatisch verbinding met de router maakt, zodra de pc is opgestart.

~ Bij de instellingen van de netwerkverbinding, staat het vinkje "automatisch netwerk configureren" standaard AAN.

Dit automatisch configureren pikt ook de netwerken in de omgeving op en vervolgens komt Windows met de melding en gooit de verbinding eruit.

Je moet ervoor zorgen dat in het lijstje daaronder met Voorkeurnetwerken ALLEEN jouw eigen netwerk staat.

Vervolgens zet je het vinkje Automatisch netwerk configureren uit.

Dit was bij mij de oplossing.

Adrie
Pagina: 1