Toon posts:

[3D] Maya 6 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb sinds kort Maya 6, en het levert me eigenlijk alleen maar problemen op.

Ten eerste gebruikt maya 6 4x zoveel geheugen als maya 5, wat me bij het renderen met 512MB geheugen al in de problemen brengt.

Ten tweede mislukken renders vaak. Het gebeurt echt regelmatig dat slechts 3/4 van de plaat gerenderd wordt wat resulteert in onbruikbare JPG files.

Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee? Ik zou niet weten waar ik naar moet zoeken om maya te optimaliseren, kheb de search gebruikt maar dit levert niets nuttigs op.

En weet iemand een tutorial waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je renders kunt optimaliseren?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bel even met Alias, hun helpdesk is erg goed :)

Verwijderd

Topicstarter
He joh goeie! Vanwaar die nuttige reactie?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:43:
He joh goeie! Vanwaar die nuttige reactie?
Niet dan? Als je zo'n duur pakket als Maya kan veroorloven, dan verwacht je denk ik wel service terug ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em wel legaal hoor, maar dan wel via de TU Delft! Als je daar op doelt?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 01:22
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:45:
huh? je hebt hem thuis?

Dan is de TU Delft verkeerd bezig.

Als je als student maya 6 voor thuisgebruik wil moet je voor 600 dollar de studenten versie kopen

Anyway, ik had op cgtalk gelezen dat de channelbox in sommige situaties voor veel performance verlies kan zorgen, dus misschien proberen die de sluiten wanneer je die niet nodig hebt?

En gebruik je software, hardware of mental ray renderer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik maya software. Maya hardware en mental ray heb ik nog niets over geleerd dus daar kan ik ook echt niets mee.

Wij krijgen maya unlimited hier voor 40 euro trouwens.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:45:
Ik zeg toch niet dat je hem illegaal hebt? Wat heb je er op tegen om hun te bellen dan? :/

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Omdat er voor die 40 euro per jaar waarschijnlijk geen support zit inbegrepen van Alias zelf? ;)

Je kan natuurlijk wel even rondkijken op de support forums van Alias.com, die zijn voor iedereen toegankelijk.

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
je kan altijd bluffen en zeggen dat je de duurste hebt gekocht hé, dan heb je waarschijnlijk een heel "helpdesk - team" aan de lijn.:-)

Verwijderd

het is niet zo dat als je hun belt meteen je telefoonnummer nagetrokken word en je huis bezocht word om te kijken of je egt een legale versie hebt ;) gewoon bellen dus :*)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 10:00

RSP

waarom doen mensen altijd zo lollig met opmerkingen als
"moet je in de doos kijken, d'r zat 'n handleiding bij"
"bel de helpdesk ff"
"als je dat kan betalen, dan kan je zus ook betalen"

help gewoon ff zeg helemaal niets :/

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25
Hertog_Martin schreef op 31 mei 2004 @ 15:00:
[...]

huh? je hebt hem thuis?

Dan is de TU Delft verkeerd bezig.

Als je als student maya 6 voor thuisgebruik wil moet je voor 600 dollar de studenten versie kopen

Anyway, ik had op cgtalk gelezen dat de channelbox in sommige situaties voor veel performance verlies kan zorgen, dus misschien proberen die de sluiten wanneer je die niet nodig hebt?

En gebruik je software, hardware of mental ray renderer?
De TUDelft is helemaal niet verkeerd bezig. Zij kopen gewoon een grote hoeveelheid licenties in. Voor 40 euro kunnen studenten hiervan gebruik maken. Het is volkomen legaal. 8)7

Kan je je problemen misschien meer beschrijven. Krijg je specifieke meldingen in je script of output window? Kan je globaal vertellen welke instellingen je gebruikt, en wat voor een lampen?

tja...

Verwijderd

Topicstarter
Het ergste probleem is dat maya behoorlijk vaak vastloopt en mijn 512 MB geheugen zowat in z'n eentje gebruikt.

Ik gebruik over het algemeen pointlights en een directionallight voor de schaduw. Ik heb bij de renderinstellingen de raytrace opties veranderd in repectievelijk 2, 5 en 3.

Edit: Sander, je hebt trouwens erg veel deadlinks tussen die tutorial links zitten! Jammer :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 20:18 ]

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:16:

Edit: Sander, je hebt trouwens erg veel deadlinks tussen die tutorial links zitten! Jammer :(
I know, ga van de zomer weer es flink updaten... heb er nu geen tijd voor.

Heb je een file die het niet doet bij jou, ik wil wel ff kijken of er problemen in zitten.

tja...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

KneoK

Not in a million lightyears

Om je geheugen gebruik te beperken en zo dus toch je plaatjes te kunnen renderen zou je kunnen gaan renderen in Layers (of Passes).

Zat te vinden op diverse sites hierover. http://www.learningmaya.com is een goeie.

Tsja, en sowieso zou ik aan iets meer dan 512 gaan denken als je Maya 6 wat vaker wilt gaan gebruiken.
Pagina: 1