Toon posts:

[Notebook] Nieuwe notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wilde aan jullie even raad vragen.
Omdat ik 2 studies ga volgen aan de Uni werd het aangeraden een notebook aan te schaffen.
Ik heb rondgekeken en ben bij deze uitgekomen:

Acer Aspire 1705SCi:
P4-3.06GHz
Microsoft® Windows® XP Home Edition
17TFT
512MB DDR RAM
120GB HDD
DVD&CDRW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless Lan
64MB VRAM nVidia GeForce FX Go5600

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/444169159/upload/E0Entity3/Aspire1700_normal.jpg

Deze is te koop voor ongeveer tussen de 1350 en 1480 euro.

Ik wil weten wat jullie vinden en of jullie nog een andere goede notebook weten voor rond de 1400 euro.
Er MOET een HD inzitten van minimaal 80GB en het liefst een 802.11g W-LAN (niet een 802.11b).

In die Aspire zit jammergenoeg een 802.11b W-LAN, maar er kan natuurlijk een 802.11g kaartje ingestoken worden.

Alvast bedankt.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is zeker een mooie latop maar ook erg zwaar. 7.1 kg. Dus om de hele dag mee te slepen is niet echt fijn IMO. :Y)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij weegt 7,1 kilo, dat is erg zwaar B)
Het is een standaard P4, dus na een uur zegt je accu 'ploep'
Een 17inch scherm is vrij groot, hierdoor wordt de laptop niet echt handzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 31-05-2004 14:38 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

tsja, als je op een uni wil gaan rondstruinen, lijkt het mij handig als je het apparaat ook mee kan nemen. Een 17" laptop komt daarvoor, in mijn ogen, niet in aanmerking. Ik zou het gewicht van de laptop als sturende factor kiezen.

En een centrino, want dan kan je tijdens je hoor en werk college's, praktica en andere zaken, gewoon op je laptop werken zonder na een half uurtje op zoek te moeten naar stroom. 3Ghz p4 in een laptop is echt zonde van je geld, en je schoot als je hem eropzet. (gaat snel sissen ;-))

Neem bovenstaande eens mee, en kom dan eens terug met wat je wilt hebben.
Ben je al een willen kijken in een winkel waar ze die dingen opgesteld hebben? Mediamarkt is daar vrij goed in. Je hoeft daar niks te kopen, maar je kan dan wel eens kijken wat de verschillende merken hebben.

Dan, als je bepaald hebt wat belangrijk is voor jouw persoonlijke gebruik - zie bovenstaande - kan je met de prijs die je in gedachten hebt eens rondklikken over het internet.

Nog iets over je wlan.. als je veel data gaat pompen steek je gewoon utp in je laptop, dus je G-eis kan ik niet helemaal vatten...

Succes met verder zoeken..

(grappig, iedereen zegt hetzelfde ;))

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 31-05-2004 14:39 . Reden: iedereen zegt hetzelfde! :) ]

ping 127.212.23.124

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12
Ik zou gewoon lekker voor een Acer Travelmate 800* serie gaan. Een kilootje of 3, energiebesparende centrino (5 uur gebruiken) en een goede videokaart.

Check deze url bijvoorbeeld:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2465

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

heuker schreef op 31 mei 2004 @ 15:03:
Ik zou gewoon lekker voor een Acer Travelmate 800* serie gaan. Een kilootje of 3, energiebesparende centrino (5 uur gebruiken) en een goede videokaart.

Check deze url bijvoorbeeld:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2465
Ik vind de TM800 zelf nou niet echt de meest perfecte 'struin laptop'. Ligt er een beetje aan wat TS wil.

Als het laptop veel los meegenomen moet worden, tijdens college gebruikt wordt en dus veel op de accu gewerkt moet worden, valt de Aspire in de topicstart af. De TM800 is echter ook niet ideaal omdat de 'footprint' nogal groot is door het 15" scherm. Is dat geen probleem voor de TS, dan is het een perfect laptop na toevoegen van een 80gb harddisk (past dat alles binnen het budget?).

edit:

Nee dus, ruim boven budget

[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 31-05-2004 15:09 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Misschien is de TM290 wat voor de TS.

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1458

Met een 80GB disk kost ie ongeveer 1450 euro :) Minpuntje is de videokaart, als je daar waarde aan hecht ;)
Pagina: 1