Toon posts:

Line-in op Audigy 2 kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds enkele weken heb ik last van krakende boxen bij het afspelen van muziek via line-in (ik heb mn tv aan mn pc gekoppeld via de line0in van mn Audigy 2). Eerst viel het niet zo erg op, maar nu wordt t steeds erger. Ik heb er een logitech z-680 aan hangen.

Op de audigy 2 had ik 2 splitters zitten zodat ik extra apparatuur aan kon sluiten. Deze heb ik verwijderd en alleen de z-680 erop laten zitten. Dit hielp niet.
Toen probeerde ik van alles met de boxen, maar daar lag het ook niet aan. Ik ontdekte dat het met gewoon geluid zoals mp3 en in games ik geen gekraak had. Het lag dus duidelijk aan de line-in.
Ik heb nog nieuwe drivers geprobeerd, maar ook dat wilde niet lukken.

Het vreemde is dat hij het altijd perfect gedaan heeft. Ik heb er een maand of 8 probreemloos mee gewerkt. De kabel komt nooit van zijn plek en dus lijkt het me ook neit logisch dat er breuken in zitten.

Tijdens het afspelen van muziek via line-in kraakte de box links achter heel erg of hij deed het helemaal niet. De box rechts voor verdacht ik ook van kraken, maar ik denk dat er iets anders op de tafel trilt ofzo, want als ik met mn oor er op luister hoor ik gewoon muziek zonder gekraak. Soms kraken de boxen wel een klein beetje.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de search gebruikt, maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden.

Groet,

JanWillem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:18:
Hey,

Sinds enkele weken heb ik last van krakende boxen bij het afspelen van muziek via line-in (ik heb mn tv aan mn pc gekoppeld via de line0in van mn Audigy 2). Eerst viel het niet zo erg op, maar nu wordt t steeds erger. Ik heb er een logitech z-680 aan hangen.

Op de audigy 2 had ik 2 splitters zitten zodat ik extra apparatuur aan kon sluiten. Deze heb ik verwijderd en alleen de z-680 erop laten zitten. Dit hielp niet.
Toen probeerde ik van alles met de boxen, maar daar lag het ook niet aan. Ik ontdekte dat het met gewoon geluid zoals mp3 en in games ik geen gekraak had. Het lag dus duidelijk aan de line-in.
Ik heb nog nieuwe drivers geprobeerd, maar ook dat wilde niet lukken.

Het vreemde is dat hij het altijd perfect gedaan heeft. Ik heb er een maand of 8 probreemloos mee gewerkt. De kabel komt nooit van zijn plek en dus lijkt het me ook neit logisch dat er breuken in zitten.

Tijdens het afspelen van muziek via line-in kraakte de box links achter heel erg of hij deed het helemaal niet. De box rechts voor verdacht ik ook van kraken, maar ik denk dat er iets anders op de tafel trilt ofzo, want als ik met mn oor er op luister hoor ik gewoon muziek zonder gekraak. Soms kraken de boxen wel een klein beetje.
De vraag is weer hoe je alles hebt aangesloten, en ook hoe je de Z-680 ingesteld hebt staan. Het lijkt mij allesins raar dat het vooral linksachter is die kraakt. Wat mogelijk de oorzaak kan zijn is een slecht contact op de audigy. Heb dat ooit meegemaakt op een 1024tje. Daar gaf een slecht contact op de ingang storing op de stekker dernaast. Vloeken lost het niet op, het maakt het wel lichter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat controleren? Alle stekkers zitten zoals ze altijd gezeten hebben.. goed dus. En aangezien alles wel goed werkt als ik mp3tjes afspeel moet het denk ik aan de line in liggen. Mja kan ik dat op een of andere manier softwarematig oplossen?

Verwijderd

even testen met een andere kaart (liefst dezelfde). Dit is de beste wijze, tegelijktertijd ook de meest onmogelijke in de meeste situatie

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad niet erg handig. Maar kan het softwarematig fout zitten of kan ik dat uitsluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:06:
Is inderdaad niet erg handig. Maar kan het softwarematig fout zitten of kan ik dat uitsluiten?
Het kan maar zoals ik altijd zeg; Koffiekan ook :9 .

Zonder te zien of even te switchen kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen
Pagina: 1