Toon posts:

[Laptop geheugen] uitbreiding Armada 1592DT vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb hier een compaq Armada 1592DT. Toen ik hem zo'n 5 jaar geleden kocht stond er inde gebruiksaanwijzing dat het geheugen maximaal tot 96MB uitgebreid kan worden. Is er toch niet iets waardoor ik het geheugen verder kan uitbreiden?
ALvast bedankt!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

MBV

biosupdate is de enige mogelijkheid. Kijk dus eens op de compraq site, kan je zien wat na een update mogelijk is...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Kijk hier:
http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/hwlookup.asp

Voer je serienummer in en je krijgt gelijk alles van het notebook te zien, inclusief biosupdates etc.

Zelf heb ik lang met een Armada 1750 gewerkt die uit hetzelfde 'tijdperk' komt als de 1592. Deze had echter een limiet van 192mb, en die stond vast (chipset verhaal).

Heb ff snel gekeken bij compaq en de meest recente bios komt uit '99, in de revision history is daarbij niets te vinden over extra geheugen support.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hij kent mijn serienummer wel, maar weet niet wat voor hardware daarbij hoort. Heb nieuwste bios geinstalleerd maar hij blijft niet meer als 96mb herkennen. Is er niks te tweaken ofzo?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Meestal is het gewoon gelimiteerd door compaq. En die heeft ook geen BIOS update om er meer in te kunnen prikken.

Dus je zal het moeten doen met 96MB.

Senile! Senile Oekaki