Toon posts:

Gegevens van maxtor weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat ik gisteren format c deed, heb ik eerst mijn 2e harde schijf losgekoppeld omdat er geen vergissing zou begaan bij het formatteren.
Maar ik heb enkel de computer afgezet zonder de stekker uit te trekken, vervolgens heb ik geformateert en Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar Windows XP gaf een melding dat er nieuwe hardware was gevonden ( de maxtor HDD ) maar hij gaf ze niet weer op stations op lokale vaste schijven.
Partition Magic 8.0 ziet wel de 2 schijven bij de eerste staat "NTFS" en bij de 2de staat er "44". ( de 2de schijf is wel in werking maar niet in het systeem )

Zijn mijn gegevens van mijn 2de schijf nu weg? Kunnen de gegevens nu weg zijn omdat er nog spanning op de HDD stond? ( bij het loskoppelen )

Verwijderd

Download van www.runtime.org het programma GetDataBack voor NTFS en scan je HD. Misschien is alleen de MFT kapot. Grote kans dat je alles terug kunt halen, maar de ongeregistreerde versie geeft je alleen de mogelijkheid ze te vinden, niet te redden. Als je meer hulp nodig hebt neem contact op via MSN: flexyco@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op de 2de schijf stond er FAT32

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

dan gebruik je getdataback voor fat

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-05-2004 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is de partititie beschadigt omdat ik de stekkers losgetrokken heb bij spanning?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:24:
Is de partititie beschadigt omdat ik de stekkers losgetrokken heb bij spanning?
Die kans is heel wel aanwezig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoe groot is die HD?
heb je SP1 al geinstalled?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is SP1?
De harde schijf is 40 gb groot

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sp1 is servicepack 1 voor win xp, maar aangezien die hd 40 GB is maakt het niet uit.
ik dacht ff dat je een grote hd aangesloten had en dat deze niet herkend werd omdat je nog geen sp1 had

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zou liggen aan de "go back van norton"!!!
Iemand een idee hoe de harde schijf terug toegankelijk te maken,want alles staat er nog op.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:16:
Het probleem zou liggen aan de "go back van norton"!!!
En hoe kom je daarbij.....?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Je moet je schijf letters meegeven via start > settings > Control Pannel > Administrative tools > computer management.
In dat scherm kan je onderin op disk management klikken en dan zie aan de rechterkant welke schijven erin zitten wel welke aanduiding ze hebben. Als je nl windows xp installeerd en later een harde schijf toevoegd, dan geeft hij ze geen letter mee.
In het nederlands zal het iets als dit zijn: Start > instellingen > configuratie scherm > systeem beheer > computer beheer. En dan schijf beheer onderin.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor er nu weer drastische maatregelen worden genomen. Kijk eens onder disk management of er een drive letter aan de schijf is toegekend? Ik gok dat dit alles is. IDE hotpluggen is misschien niet wenselijk maar gaat 9 van de 10x gewoon zonder probleem.

Zie bovenstaand ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Sjeng op 03-06-2004 17:26 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de disck een letter te geven via power quest 8.0 maar de schijf was niet toegankelijk(voor partition stond het cijfer 44).Via winxp heb ik het volgende gedaan:instellingen--config.----
systeem---hardware---apparaatbeheer---schijfstatios---maxtor---locatie ---staat vermeld1 (1)--- stuurprogramma bijwerken ,zonder resultaat.
De schijf ligt nu in de winkel en de technieker zegt dat er een "go back" is uitgevoerd en daarom is de schijf niet toegankelijk.En inderdaad ik heb dat gedaan.
Pagina: 1