Mac-compatible wireless router/modem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik ben serieus aan het denken over het omschakelen van een wired naar wireless netwerkje. Ik denk dat ik in de nabije toekomst een mac'je zal aanschaffen, dus zoek ik een oplossing die voor de toekomst mac-proof is. Om het simpel te houden ben ik aan het kijken naar de Linksys Wireless-G ADSL Modem/Router/Switch, PSTN. Ik kan echter nergens vinden of deze ook geschikt is voor de mac. Het werkt op 54mbps dus wat dat betreft zou de Extreme kaart er mee om kunnen gaan.

Zijn er bekende problemen met bepaalde routers die geen mac aankunnen? Of is dit zo standaard dat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken?

toevoeging - het AirPort Extreme-basisstation vind ik toch wat duur, en daar zit volgens mij nog geen eens een ADSL modem bij. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar een andere oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door oscarvdb op 31-05-2004 13:27 . Reden: toevoeging ]

... he's gone.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Routers die erg goed werken zijn de Draytek modellen. Deze zijn ietsje duurder dan de rest maar zijn makkelijk te configureren en als je hem koopt bij een Apple dealer heb je er ook nog een keer technische ondersteuning op voor als je 't niet snapt. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Ik heb zelf de LinkSys WAP54G, en die werkt perfect samen met Airport. Ook in "mixed-mode" kunnen we met diverse powerbooks tegelijk gebruik maken van het accespoint. Zowel 802.11b (AirPort) en 802.11g (AirPort Extreme) werken prima samen in deze mode.

Voor de setup zit er een CD bij die alleen op Windoos werkt, die is dus rechtstreeks in de prullenbak gegaan. ;) Via je browser zijn alle LinkSys produkten ook prima te configureren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 14:30 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb sinds kort een U.S. Robotics 9106 wireless gateway (modem/router/accesspoint). Die werkt met Airport Extreme (802.11g). Configureren kan via de browser (alleen explorer :X, want in safari en camino werkt het niet). De cd-rom bevat ook een configuratieprogramma voor MacOS: EasyConfigurator. Oja, ik heb er €169 voor betaald.

Ik was eigenlijk van plan de LinkSys te kopen, maar die was niet op voorraad en ik wilde hem direct meenemen. Volgens mij werken alle modem/router/accesspoint combi-apparaten wel met MacOS.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uit de specificaties van de apple airports zou jij, net als ik, op moeten kunnen maken dat ze gewoon aan de standaarden voldoen. Dus dit topic kan wel dicht. Let er alleen wel even op dat je WLAN-AP de standaarden volgt!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.