Toon posts:

[proftpd] Probleem met bestanden openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op m'n gentoo linux proftpd geinstalleerd en opzich werkt deze goed.

Als ik lokaal over mijn ftp gaat, gaat alles goed. Voor externe verbindingen heb ik poort 21 op mijn alacatech adsl modem/router open gegooid en nu kunnen externe personen ook op mijn ftp komen, alleen kunnen deze alleen de bestanden zien(naam) maar openen van bestanden(in mijn geval jpg files) wil niet.

Ik heb deze bestanden al de rx rechten gegeven dus dat kan het probleem ook niet zijn. Ook moet mijn proftpd.conf goed zijn(zover ik weet).

Weet iemand wat het probleem kan zijn ???

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op wat voor manier proberen ze te connecten? passive of active?
Heb je ook poort 20 openstaan?
(nodig voor active, bij passive poorten openen die in config van proftpd zijn ingesteld)

Verder is een ietwat betere foutmelding/omschrijving oid wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ze proberen gewoon via de internet browser een jpg bestand op te vragen maar die kunnen ze niet weergeven.

Poort 20 heb ik ook open gezet.

Wat mischien wel opmerkelijk is is dat ik via Amsn ook geen bestanden kan verzenden, en ook de geen afbeeldingen van anderen zie.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, misschien dat je even wat logs van proftpd hier neer kan zetten? Want op deze manier is er nix van te maken. En dat je met amsn niet kan verzenden/ontvangen heeft te maken met het feit dat je achter NAT zit. Als je een hw matige router hebt is er weinig aan te doen, behalve dan je porten fw-den. Zit je achter een linux router dan zou je kunnen zoeken naar een iptables module die dit voor je regeld. Let er wel op dat het fw-den van porten over het algemeen met msn een security hole betekend, maar daar kunnen ze je in Beveiliging & Virussen veel meer over vertellen

* Zwerver heeft ook maar ff reclame gemaakt voor BV

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer