Possible Browser Hijack attempt, hoe op te lossen ?

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Als ik met Ad-aware scan krijg ik het volgende:
Vendor:Possible Browser Hijack attempt
Category:Data Miner
Object Type:RegData
Size:-
Location:Software\Microsoft\Internet Explorer\Main "Start Page" ("about:blank")
Last Activity:31-5-2004
Risk LevelMedium
Comment:Possible browser hijack attempt
Description:Possible attempt to control\redirect the browser. This object referrs to a "blacklisted" site.
Opzich kun je het gewoon verwijderen maar bij de volgende scan is het weer weg. Ik weet niet precies waar ik op moet zoeken op google aangezien er niet echt een naam bij staat. Iemand die weet hoe dit op te lossen is :?

Argh, in het verkeerde forum, topic report is reeds gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Pizzaman op 31-05-2004 12:26 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Waar heb jij dan op gezocht ? :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
B)

Maar goed het gaat dus om iets onschuldigs. Wel raar dat het opeens is opgedoken.

Verwijderd

Pizzaman schreef op 31 mei 2004 @ 12:40:
Waar heb jij dan op gezocht ? :)
Ik heb gewoon op "Possible Browser Hijack attempt" gezocht en toen kwam Google terug met o.a. deze url. Er stonden nog wel meer url's, maar die heb ik niet gechecked. Het kan soms zo eenvoudig zijn dat je er niet op komt (heb ik ook ervaring mee) Hoop dat je er wat aan hebt iig

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Ik heb gewoon op "Possible Browser Hijack attempt" gezocht en toen kwam Google terug met o.a. deze url. Er stonden nog wel meer url's, maar die heb ik niet gechecked. Het kan soms zo eenvoudig zijn dat je er niet op komt (heb ik ook ervaring mee) Hoop dat je er wat aan hebt iig
Hmm ja daar had ik niet eens aangedacht. Maar goed heb het even doorgelezen en het blijkt een foutje in Ad-aware te zijn.

Verbaasd mij alleen dat het opeens opduikt terwijl ik Ad-aware al een tijd draai. :)

Verwijderd

Pizzaman schreef op 31 mei 2004 @ 12:44:
[...]

Hmm ja daar had ik niet eens aangedacht. Maar goed heb het even doorgelezen en het blijkt een foutje in Ad-aware te zijn.

Verbaasd mij alleen dat het opeens opduikt terwijl ik Ad-aware al een tijd draai. :)
Ad-Aware wordt geupdate he. :P
Als in de nieuwe DB een reference hierna staat, gaat ie alarmeren, als die referene er eerst nog niet was...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dat had ik me intussen ook al bedacht. Voortaan niet meer updaten dus. :+

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Deze reference is voor zover ik weet sinds een paar weken opgenomen in de definities ivm een van de nieuwe CoolWebSearch varianten, welke zich in about:blank nestelt. Het probleem is alleen dat Ad-Aware nou niet bepaald de beste detectie (en removal...) methoden hanteert voor CWS, daarom wordt een schone about:blank entry ook als -mogelijke- hijack aangewezen. Als je last hebt van CWS kun je waarschijnlijk beter CWShredder gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 31-05-2004 13:31 ]

#

Pagina: 1