[WinXP] SATA RAID drivers niet herkend bij install - F6 *

Pagina: 1
Acties:

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Ik heb dus van de week een nieuw Mobo (Asus A7V600-X) en 2 SATA schijven (WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache) aangeschaft. Lekker opgewekt thuiskomen, en het hele zaakkie in de kast geschroefd, werkte meteen :D

Toen kwam het moment dat Windows XP geinstalleerd moest worden. Vanuit FreeDOS kan ik de Array prima aanspreken en benchmarken. Ok, ik via de website van ASUS de laatste drivers gedowned, en het schijfje gemaakt wat er voor zou moeten zorgen dat de Setup van Windows mijn schijfjes ziet...

Ik boot de PC, Setup begint te draaien, F6 ingeraushed, schijfje in het diskettestation, ik druk S om extra mass storage devices te installeren, komt de Setup met de melding: The disk doesn't contain any relevant drivers.

Nu heb ik dus het volgende: Is het mogelijk om op een andere manier dan met een diskette aan Windows aan te geven dat er een SATA-Raid controller in mijn PC zit?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je de files op de floppy wel goed staan dan? Het moet niet in een of andere vage subdir zitten :)

C:\>_

Verwijderd

De enige manier om dit op een andere manier te doen is dmv. het integreren van de drivers, op het forum van www.msfn.org staat wel hoe.

Heb je txtsetup.oem in de root van je flop staan, dat is het bestand waar de setup naar zoekt, in dat bestand wordt verwezen naar de locatie van de drivers

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 12:32 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
Staan de drivers in de root van de flop?

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Heb je de files op de floppy wel goed staan dan? Het moet niet in een of andere vage subdir zitten
Makedisk.exe stond standaard in de Zip die ik bij Asus gevonden heb ;)

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op 31 mei 2004 @ 12:35:
[...]

Makedisk.exe stond standaard in de Zip die ik bij Asus gevonden heb ;)
Floppy/floppydrive wel goed, die makedisk maakt uiteraard een goede flop aan

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Floppydrive getest in 2 systemen

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op 31 mei 2004 @ 12:39:
Floppydrive getest in 2 systemen
flop zelf ook goed?

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
3 floppen gedaan :S

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
Heb je een intel chipset? Zo ja, haal de drivers van de intel site.. (875P waarschijnlijk?)

Verwijderd

Kun je wel booten met floppydrive?

Verwijderd

DJ-B schreef op 31 mei 2004 @ 12:55:
Heb je een intel chipset? Zo ja, haal de drivers van de intel site.. (875P waarschijnlijk?)
Hij heeft het over A7V600, daar zit niet bepaald een Intel chipset op, ga eerst eens op onderzoek uit voordat je onzin lult

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:57:
[...]

Hij heeft het over A7V600, daar zit niet bepaald een Intel chipset op, ga eerst eens op onderzoek uit voordat je onzin lult
Dus een vraag stellen is onzin lullen?
Mijn punt is: haal de drivers van de chipset fabrikant site i.p.v. van de site van de moederbord fabrikant.

Mijn ervaring is dat die juis wel werken...

Verwijderd

staat er in de root van de flop wel een "txtsetup.oem", en een of andere sys/VXD?

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Wonderen zijn de wereld nog niet uit... Ik dacht laten we maar eens gewoon schaapachtig voor de 8e keer nog eens proberen, en nu komt de setup terug met 4 soorten Mass Storage... Hijs nu aan het installen, maar de rest zal zeker wel goed komen...

Mod: Graag topic locken
Repyers: Bedankt voor de input

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Naah, zakt nu wel weg.
Wel pas ik je titel aan, 'SATA RAID' is overdreven SCHREEUWERIG en zegt tegelijkertijd niets over je vraag, zie ook het WOS Policy ;)
Het topic zakt nu wel weg en kan voor de search handig zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1