Ik wil het volgende doen:
Met een cronjob tail ik de laatste bijvoorbeeld 100 lijnen uit de syslog. Dan wil ik dat perl het volgende doet:
Zoek op lijnen met het volgende:
Het lukt mij wel om de laatste 100 lijnen te tailen en in een array te zetten. Het grootste probleem vind ik eigenlijk het zoeken en ontleden van de lijnen. Wie kan me hier bij helpen? Regexen kom ik totaal niet uit...
Met een cronjob tail ik de laatste bijvoorbeeld 100 lijnen uit de syslog. Dan wil ik dat perl het volgende doet:
Zoek op lijnen met het volgende:
En als ie dat ziet, en het aantal (hier dus 4024) meer dan bijvoorbeeld 10 is, de VOLGENDE lijn pakt en die gaat ontleden. Die lijn ziet er ongeveer zo uit:May 31 11:55:54 xas kernel: NET: 4024 messages suppressed.
Dan wil ik dat hij het ip adres daar uithaalt, en daar dan wat mee gaat doen.May 31 11:55:54 xas kernel: TCP: drop open request from 123.123.123.123/3718
Het lukt mij wel om de laatste 100 lijnen te tailen en in een array te zetten. Het grootste probleem vind ik eigenlijk het zoeken en ontleden van de lijnen. Wie kan me hier bij helpen? Regexen kom ik totaal niet uit...