[xp-pro] registry edits (gebruikers)

Pagina: 1
Acties:

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 16:22
Ik heb zo'n 20 pc's die ik moet voorzien van een policy voor gebruikers. Deze gebruikers mogen op deze pc's erg weinig.. dus zou graag zien dat dingen zoals configuratie scherm niet toegankelijk is net zoals Deze computer, uitvoeren en verschillende eigenschappen wanneer je met je rechter muisknop klikt..

Is hier een programmatje voor (poledit is beetje beperkt) en al die andere hebben wel een aantal dingen maar niet echt gericht op deze functie...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik mis info. Hoe ziet je netwerk er uit? Check de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif, Howto's & Guides :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Daniel304
Uhm het zijn 20 pc's die aangesloten zijn via switch op een adsl router.
1 PC is een soort van server waar geen beperkingen op te vinden zijn. de andere 19 pc's zitten wisselend gebruikers achter. (Deze zijn allemaal onder 1 gebruiker ingelogt. De PC mag daarom ook niet opnieuw gestart kunnen worden of uitgelogt kunnen worden. Er bestaat al software voor om dit te kunnen doen vanaf de 'server'.
Verder zou ik niet weten wat voor info je wilt weten

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 16:01
Het besturingssyteem? Welk windows smaakje? (sorry staat al in de topic titel) EN die server draait daar active directory op?

[ Voor 17% gewijzigd door Speedener op 31-05-2004 12:25 ]

• Daniel304
Nee er staat niets speciaals op het is een netwerk wat ik eenmalig moet opzetten en daarna door leken onderhouden meot kunnen worden.. er komt dus een recovery cd die alles in 1 keer op de clients restored.

Er staat geen active directory op het zijn allemaal winxp -pro systemen

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik gebruik altijd Tweak XP Pro... Kan je echt ALLES mee weghalen en dichtspijkeren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, dat scheelt nogal ;)

Maar je kunt dan - als je poledit te beperkend vind - gaan voor bijv. logonscripts die handgemaakte .reg files importeren.

Eventueel kan je specifieke keys vinden (als je niets vind in ms.com / boeken / google / etc) door te kijken welke regkeys worden aangepast door een bepaald policy.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt, ik heb het ook gebruikt op mijn stage adres
en het werkt perfect voor een klein netwerk en voor 10 stand alones succes

http://www.boostware.com/...windows_configurator.html

• Daniel304
kijk dat laatste is inderdaad een hele mooie oplossing voor wat ik zoek... thanks.. zijn er nog meer van zulke programma's ?!?

Verwijderd

XP powertoys van windows maar die is minder uitgebreid dan die windows configurator. Je kan er een password ingooien in dat programma en helemaal
verbergen. Hij haalt zichzelf uit de registery enz.. Gebruikers kunnen hem niet verwijderen enz. Verder is het toch allemaal een beetje zoeken voor freeware programma's zoals deze. Ik zou adviseren om even verder te googlen e.d als je nog meer wil

succes Mase

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

poledit is niet geschikt voor XP omgevingen - je moet dan gpedit.msc gebruiken :)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
elevator schreef op 31 mei 2004 @ 18:27:
poledit is niet geschikt voor XP omgevingen - je moet dan gpedit.msc gebruiken :)
zo die is idd wel heel erg handig _/-\o_
Pagina: 1