Toon posts:

Problemen met display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,

Sinds gister ben ik in het bezit van een canon ixus 400. Tweedehands gekocht van een fotograaf die hem als speelgoed gebruikte. Nu leek het gister allemaal goed te werken maar thuis aangekomen bleek het schermpje niet in order te zijn. Alleen in stand 3 om foto's te maken heb ik beeld. Wil je standaad foto's maken dan krijg je geen beeld. Ook het terug kijken naar gemaakte foto's werkt niet. Nou heb ik de update van de filmware gedownload maar kan deze niet installeren om dat het updaten moet gebeuren in het menu wat zit bij het terug kijken van de foto's. Je kan door het menu heen komen (je hoort de piepjes) maar je kan niet zien waar je je in het menu bevind omdat het scherm daar zwart blijft. Het scherm is dus niet kapot omdat het wel bij de derde functie van foto's maken werkt. Maar in de overige menu's kan ik niet komen. Het moet bijna wel een software probleem zijn maar kan de filmware niet updaten. Is het aan te raden dat iemand van dit forum verteld met hoeveel klikjes ik bij het updaten kom? De nieuwe filmware staat ondertussen op mijn geheugen kaart. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Alle hulp is welkom.
Voor ik hem terug breng na de fotograaf wil ik zeker weten dat het mij niet lukt. Ik heb hem namelijk voor een koopje kunnen overnemen omdat hij hem nooit gebruikte. Hij beweert ook nooit die menu's gebruikt te hebben. De camera ziet er ook uit als nooit gebruikt. Ik heb geen bon, zou de garantie nog terug te halen zijn op basis van het serial nummer. De camera is een half jaar oud...

Alle reacties zijn wekom.
Vincent H.

Verwijderd

Lijkt me vrij duidelijk.. vraag diegene die 'm je verkocht heeft om het aankoopbewijs, en claim garantie.

Wil die man niets doen, geef 'm dan aan bij de politie wegens flessentrekkerij en neem contact op met Canon.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 18:39

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat is vervelend, jah... :|

Als hij de bon niet (meer) heeft, kun je misschien vragen om een kopie van een afschrift. Even er vanuit gaand dat hij de camera gepint heeft...

Hij mag daarop alles doorstrepen aan bedragen en adres etc, behalve die van de aankoop van de camera. Probeer daar mee terug te gaan naar de winkel en leg het verhaal uit. Een bankafschrift is in veel gevallen ook een soort van garantiebewijs als ik mij niet vergis.
Dat het een kopie betreft hoeft ook niet echt een probleem te zijn. De winkel had anders zélf een kopie moeten maken om dit mee te zenden naar Canon.

Succes verder!

Verwijderd

Wist je trouwens van tevoren dat het scherm niet in orde was? Of heb je hem via de post gekregen... Het is namelijk niet toegestaan om iets te verkopen dat defect is zonder hierover mededeling te doen bij de verkoop!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:08:
Wist je trouwens van tevoren dat het scherm niet in orde was? Of heb je hem via de post gekregen... Het is namelijk niet toegestaan om iets te verkopen dat defect is zonder hierover mededeling te doen bij de verkoop!
Lijkt me nogal wides ja... 8)7 het probleem in dit geval is de bewijslast.

Verwijderd

Sheik schreef op 01 juni 2004 @ 14:49:
het probleem in dit geval is de bewijslast.
Als dit geval onder de consumentenkoop valt is dat geen probleem. In het eerste halfjaar na de aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper (de fotograaf in dit geval). Elk defect in het eerste halfjaar wordt geacht bij de verkoop aanwezig te zijn (met uitzondering van enkele voor de hand liggende zaken als niet-duurzame goederen, etc.) en de verkoper mag aantonen dat het niet geval was.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heeft de verkopende partij alles weer ingenomen. Cannon had een vermoeden wat het probleem was. Koste 70 euro en moest een maand wachten. Ik had al even gekeken in het Burgerlijk wetboek en ik stond inderdaad heel sterk. Ben blij dat het goed is afgerond en nu maar verder zoeken waar ik hem ga kopen. Volgens mij is http://www.progress.nl een van de goedkopere aanbieders.

bedankt voor de reacties
Vincent
Pagina: 1