Toon posts:

[access 2003] system.mdf?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb Office 2003 geinstalleerd, word, excel, etc. werken perfect alleen access hapert. Als ik een nieuwe database wil maken geeft hij de volgende foutmelding:

het werkgroepinformatiebestand kan niet worden gemaakt. Controleer of u het geldige pad of bestandsnaam hebt opgegeven, of u de vereiste machtigingen hebt voor het maken van het bestand en of er voldoende schijfruimte beschikbaar is op het doelstation (-3100).

Ik dus proberen me lid te maken van system.mdf, maar access kan system.mdf helemaal niet vinden. Er staat nog een system.mdf in de map van office 2000 dus heb ik die maar aangeklikt. Dan geeft access vervolgens aan dat ik lid ben geworden en kan je wel een nieuwe database openen.

Maar helaas, naar 1 min komt de volgende foutmelding:

"de objectbibliotheek staat niet geregistreerd"

en dan sluit windows het programma af!

wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Topicstarter
sorry F_J_K dat ik niet meer geduld heb, ik heb morgen tentamen informatiekunde (access & excel) dus ik ben een beetje gestresst..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals in WOS Policy en ook al in de beschrijving op http://gathering.tweakers.net is uitgelegd, is Access geen OS en horen vragen er over derhalve (als ergens) in Software Algemeen thuis. Ik verplaats dus even :P

Verder: [google=system.mdw] cq [google=access 2003 system.mdw] of via Google Groups lijkt veel info te geven. Ook zoeken naar dat bestand in de GOT-search: [rml]weppe in "[ ACCESS] Database defect: onjuiste macht..."[/rml] -> Wat heb je geprobeerd cq wat lukte niet? Scheelt ons weer overbodige tips geven :)

edit:

Ah. Succes morgen :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 31-05-2004 13:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
basterd schreef op 26 mei 2003 @ 22:04:
Geen idee of dit zo werkt maar heb je een system.mdw aangemaakt op je computer? In dat geval kan je misschien je database redden door tools -> security -> workgroup administation de rechten te modificeren.
hoe doe je dit precies?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou zeggen: volledige uninstall van Office en daarna volledige install. Ben je hooguit een half uur mee bezig. Op deze manier zoeken gaat je veel meer tijd kosten.

offtopic:
of eerder beginnen met leren voor tentamens

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Office al een keer opnieuw geinstalleerd. Blijkbaar helpt dat dus niet..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

In C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\ staat de mijne. Als ik die verwijder of hernoem, vraag Access of de standaard ook goed is, die staat vervolgens in C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Access\

Probeer dus eens de oude te hernoemen en ga nog eens naar extra - beveiliging - werkgroepbeheer :)

edit:
Boss schreef op 31 mei 2004 @ 13:50:
offtopic:
of eerder beginnen met leren voor tentamens
offtopic:
Het feit dat je op een bepaald moment begon, betekent nog niet dat je een dag van te voren kan gaan niksen, ik neem aan dat de TS ook vandaag leert. Maar hoe dan ook idd niet relevant ;)

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 31-05-2004 14:35 . Reden: rare typo ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
als ik extra>beveiliging>werkgroepbeheer open dan vraagt hij gelijk of ik het standaardwerkgroepbestand wil gebruiken, als ik dat dan doe krijg ik weer dezelfde foutmelding als in het begin, namelijk:
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 11:52:
het werkgroepinformatiebestand kan niet worden gemaakt. Controleer of u het geldige pad of bestandsnaam hebt opgegeven, of u de vereiste machtigingen hebt voor het maken van het bestand en of er voldoende schijfruimte beschikbaar is op het doelstation (-3100).
even voor de opheldering: ik ben 3 week geleden begonnen met leren B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb hier een eventuele oplossing gevonden
http://www.mcse.ms/archive148-2004-4-525242.html
voordat ik dit doe wil ik wel even zeker weten of het echt nodig is.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:11:
als ik dat dan doe krijg ik weer dezelfde foutmelding als in het begin
Ohja 8)7

MSCE.ms: \o/

Iemand van Microsoft Access Support zou ik wat dat betreft er wel op vertrouwen. Wel wil je natuurlijk even een backup maken van enige te verwijderen regkeys etc. Als je Office al een keer hebt verwijderd kan opnieuw verwijderen ook weinig kwaad lijkt me (gaat wellicht ook sneller dan doorzoeken. En je wilt je tijd besteden aan leren en oefenen enz :P ).

Die reply daar van 2004-04-01, 9:07 am is nog niet heel hoopgevend. Heb je een tweede systeem (met dezelfde Office versie( om het bestand vanaf te trekken?

Verwijderd

Topicstarter
het heeft me wel een klein eindje opweg geholpen,
In de reply van Eric Butts [MSFT] 2004-03-31, 5:52 pm zegt hij dat je de volgende key moet hebben: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\10.0
Maar deze kan ik nergens vinden! (ook niet na opnieuw installeren)

Ik heb helaas geen andere pc hier staan.. enige mogelijkheid is om opzoek te gaan naar een pc in mijn omgeving (buren wonen op 1 km afstand) die het wel doet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 15:02 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Office 10 == Office XP, jij wilt dus \11.0 hebben.

Als je gaat verwijderen (en er nog office 2k resten zijn), kan je even naar http://www.microsoft.com/office/ork/2003/tools/BoxA13.htm kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op :'( Ga wel proberen een andere pc in mijn omgeving op zoeken anders komt er niets van het leren.

Mijn dank voor alle hulp
_/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Dit intikken bij scherm Uitvoeren:

RegSvr32.Exe C:\Windows\System32\msjtes40.dll

;)
Pagina: 1