Toon posts:

Speedtouch 510 en Router: de oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweak0rs,

Ik heb nogal rondgebladerd hier en kwam erachter dat veel mensen problemen hebben met de Speedtouch 510 en op internet komen via een router.
Het is me (met hulp van maverick) gelukt om een computer via de router, dan via de Speedtouch 510 op adsl te krijgen.

De oplossing is vrij simpel:

Zorg dat je modem op adsl kan, controleer dit door gewoon je pc aan je modem te hangen.
Stel dan je Router in op dynamisch ip en laat deze automatisch het ipadres verkrijgen.
De Speedtouch geeft nu een Ip adres door aan je router.
Stel op je pc het ip van je LAN verbinding in op automatisch ontvangen.

Nu moet het werken!
Dus niet de opties gebruiken met wachtwoord en dat soort onzin op je router, dat is allemaal niet nodig!

Hoop dat iemand er wat aan heeft,

Groeten Kev0r

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
ah, ik heb gewoon de pptp ini geupload en klaar is kees :+

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

Het nadeel aan deze oplossing is dat je router dan om de zoveel tijd de DHCP gaat vernieuwen. Dit is vooral te merken bij online gaming, ik kreeg om de 2 minuten connection problems bij battlefield, zeer vervevelend.

Daarom is het handiger om eerst je router op Dynamisch te zetten, alle gegevens (IP, DNS enz.) over te nemen en dan je router op Static IP zetten met de gegevens die je had overgenomen. Werkt naar mijn mening veel stabieler.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Scarabial op 31-05-2004 12:03 ]

Verwijderd

Wat je eigenlijk doet is de instellingen aanpassen zoals in de Spoofing.ini.
Daarin heb je wel username en password nodig...
Er is echter 1 probleem... niet elke router slikt de aangedragen DHCP informatie van de provider, met de PPTP.ini slikt bijna elke router de info..

Verwijderd

Topicstarter
The_Scarabial schreef op 31 mei 2004 @ 11:57:
Daarom is het handiger om eerst je router op Dynamisch te zetten, alle gegevens (IP, DNS enz.) over te nemen en dan je router op Static IP zetten met de gegevens die je had overgenomen. Werkt naar mijn mening veel stabieler.
Dit heb ik thuis ook met m'n kabelmodem+router zo ingesteld, ook problemen met het weggeven van ip adressen aan de kant van de provider geven je geen problemen als je alles op static instelt in je router.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:01:
[...]

Wat je eigenlijk doet is de instellingen aanpassen zoals in de Spoofing.ini.
Daarin heb je wel username en password nodig...
Er is echter 1 probleem... niet elke router slikt de aangedragen DHCP informatie van de provider, met de PPTP.ini slikt bijna elke router de info..
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, op deze manier is het hele probleem weg zonder omslachtig met ini's aan de gang te gaan op je modem.
Met die ini's heb ik ook gekloot, op een gegeven moment deed m'n modem het niet meer. Geen internet voor ome Kev0r :| (Helemaal in paniek omdat de modem enzo niet van mij is)
Maar goed, nadat ik de defaults geladen had ging m'n modem weer hard-core.

Dit lijkt mij gewoon voor elk niveau gebruiker het makkelijkst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 12:11 . Reden: 234234 typo's! ]

Verwijderd

Waarom laat je de modem niet gewoon zijn vast IP houden, laat je de router dhcp doen en het ip van de modem als gateway gebruiken?
Ik zie niet echt in waarom dat niet zou lukken.
Als je router ook nog eens PPTP of PPPoE kan zou je zelfs de modem gewoon in de uplink moeten kunnen pluggen en het zo delen.

Maargoed momenteel gebruik ik gewoon de modem als gateway en de router als switch. Kvind het wel jammer dat ze mijn modem ingesteld hebben met een afgedwongen dhcp lease configuratie van max 4 ip's.
Lijkt me totaal onnodig en het is toch wel mijn modem dus als ik nu eens meer pc's in die dhcp wil hebben. Maargoed dan kan ik dus nog steeds naar de router springen voor dhcp.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:17:
Waarom laat je de modem niet gewoon zijn vast IP houden, laat je de router dhcp doen en het ip van de modem als gateway gebruiken?
Ik zie niet echt in waarom dat niet zou lukken.
Als je router ook nog eens PPTP of PPPoE kan zou je zelfs de modem gewoon in de uplink moeten kunnen pluggen en het zo delen.
Dit is dus de hele bedoeling, in het boekje van de router staat een gigantisch verhaal over pptp pp2p PPoE enzo, allemaal gelul omdat je het niet nodig hebt..

(hier dan :P)

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
kun je niet beter de speedtouch in combinatie met een hubje of switch gebruiken. Ben je van het hele probleem af.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar als je toch een router hebt liggen... :P
Pagina: 1