Toon posts:

Hoe moet je het videokanaal instellen van een JVC HR-J728

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de handleiding kwijt van mijn JVC HR-J728 videorecorder en weet niet meer hoe ik het videokanaal moet wijzigen. Kan iemand mij helpen?

PS. Op de site van JVC kan ik geen handleiding vinden van deze recorder

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

V. Bij het aansluiten van de videorecorder toont deze het woord "OUT" en een getal, bijvoorbeeld "41". Maar als ik met de afstandsbediening van mijn TV naar nummer 41 ga zie ik geen testbeeld of ander signaal op het scherm. Wat moet ik doen om een beeld te krijgen?
A. Bij de meeste van onze recente videorecorders kunt u de RF (Radio Frequency) uitgang instellen van kanaal 22 tot 69 vanaf het frontpaneel en/of de afstandsbediening. Deze nummers zijn de kanaalnummers. Als de videorecorder voor de eerste keer Auto Set Up heeft uitgevoerd of als u de instelling van de RF frequentie wijzigt en het woord "OUT" wordt getoond levert de videorecorder een testbeeld waar u de TV op moet afstellen. Als uw videorecorder bijvoorbeeld "OUT 52" weergeeft kunt u bijvoorbeeld nummer 6 (programma 6) op uw TV instellen op RF kanaalnummer 52.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik!
Maar hoe kom ik in de mode dat ik de instelling kan wijzigen? Is er een toets-combinatie voor?

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
probeem het volgende (info komt van mijn HR-S7500/EH S-VHS):

1. controleer of er spanning op het app. staat en er geen band in app zit

2. houdt stop ingedrukt van de VCR (geen AB) totdat "_OUT xx" op het display verschijnt (xx = huidig videokanaal)

3. verander met "Tv prog -" en "+" een ander kanaal in

4. (heel verhaal over dat er twee witte balken zichtbaar moeten worden op je tv op dat kaneel, bla, bla)

5. sluit menu door OK van de AB

laat effe weten pf het lukt...

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas niet MarZ_E!

Geen band in de VCR, daarna op de stopknop gedrukt en deze vastgehouden voor ca. 10 sec. Dit zowel met ingeschakelde als uitgeschakelde VCR. Helaas kwam er geen OUT XX of iets dergelijks op het display te staan.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Bij onze oude JVC zat een knopje op de achterkant, die moest je omzetten als je het testbeeld wou krijgen.

En dan met de tv zoeken naar de juiste channel/kanaal
edit:

Op een hr50xxxx zit op de achterkant:
Een knopje met 'test' en die kan je op 'on' of 'off' zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Beatman op 31-05-2004 20:16 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
heb wat anders voor je:

http://www.jvc.nl/download.php?type=2

staan een hoop gebruiksaanwijzingen voor download.... de 728 staat er weleens waar niet bij maar ik zou alle van de hr-j 7xx een keer downloaden zodat er misschien wat info voor je in staat. JVC bellen kan ook, misschien kan je het videokanaal wel helemaal niet instellen op je 728... ken ook.... suc6
Pagina: 1