Systeem niet stabiel.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 21:41
Ik krijg mijn systeem niet stabiel, kan dat aan de temp van de processor(Tb-800)/mobo(Asus a7v) liggen. Resp. 65/40 graden. Ik las namelijk die socket a koeler roundup en daar stond dat de tester verbaast was dat het systeem niet crashte omdat de temp van de processor iets van 62 graden was.

"Na een kwartier flink hard berekeningetjes draaien wordt de processor een volle 62 graden warm, veel meer dan alle andere koelers in deze test. Het viel me nog mee dat de computer ondanks de zeer matige koeler niet crashte.."

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat klinkt als: jij hebt betere cooling & airflow nodig!

• paragon
Dus ik kan hier uit concluderen dat het de stabiliteit niet ten goede komt?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dat kan je idd wel zeggen ja, dat zijn vrij hoge temperaturen, daar mag wel een betere koeling bij

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

TB'tjes mogen wel iets van 90 graden worden volgens AMD (hele snelle TB'tjes zelfs wel 95 gr)....

in een andere topic stond een tip van een pfd bestand van AMD waardat in stond, gedownload en daar stond het in :)

mijn TB900@900 op A7V is 44 gr standaard (1 extra koeler 80 mm) en was ca. 52 gr zonder extra koeler (gemonteerd op chassis vd kast.

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je wel een goede voeding?

Verwijderd

SKJ 90 graden is wel erg warm hoor...

---------------------
Phreak lief ;x tnx voor logo

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Temperaturen zijn mij idd iets aan de hoge kant zeg maar... Probeer idd eens een andere koeler (wat voor brak geval zit er nu op?).

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 21:05 schreef Alchemy het volgende:

---------------------

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 21:05 schreef Alchemy het volgende:

---------------------
ja, ik vind het ook erg warm, heb nog even in het pdfje gekeken. Dit heb ik even gecutcopied ui het pdf bestandje van AMD, als ik het goed lees hoort je TBtje 'dood' te gaan bij 90 gr.

Symbol Description Max Value Notes
T die
Maximum die temperature
90ºC for under 1100
MHz
95ºC for 1100 MHz
and higher
Total die size Die size 117mm 2 Includes L2 cache
A core Core area 100mm 2 Die size not including L2 cache
Form factor Heatsink form factor PGA PGA Socket A form factor
P thermal Max processor
thermal power
55W Required minimum supported power
76W Recommended supported power

• paragon
Er zit nu een Spire koeler op die het tot 1,5Ghz zou moeten volhouden. Het rare is alleen als de pc niet gebruikt wordt is die 61gr en als ik bv langetijd de processor maximaal belast dan is die 64/65gr. Zou het helpen om een extra koeler in de kast te plaatsen. Voeding is BTW een 300watt exemplaar.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Okee, je hebt een Spire? Heb je die kauwgom-achtige meuk die eronder zit er nog op zitten? Aan je temp te zien namelijk wel. Dat spul moet er METEEN af, het is troep van de hoogste orde.

Hoe haal je het er af? Met iets wat harder is dan de 'kauwgom' en zachter dan het oppervlak van de koeler. Ik gebruik altijd de dop van een Bic pen. De restjes op de koeler kun je verwijderen met aceton (nagellak-remover) en terpentine. De core is iets kwestbaarder, die moet je niet met aceton behandelen. Waarmee dan wel? Ben ik vergeten |:( , maar wellicht dat een van de mede-tweakers daar een antwoord op heeft?

Dan gewone koelpasta op de core, en de temp zou zo wel eens met een graadje of 10 tot 15 kunnen zakken (serieus).

Trouwens SKJ, 'die' betekent niet alleen 'sterf', maar ook 'dobbelsteen'. Wat dus volgens mij bedoeld wordt in dat AMD compendium is dus de temperatuur van de die, de core dus.

// typo //

sigloos

Verwijderd

ik heb een Tbird 850 en wil deze op 1000 zetten maar helaas dan loopt me pc vast bij starten van windows..

hij staat nu al 9.5 x 100/33
maar 10x wil hij niet terwijl hij niet warmer wordt dan 43 graden tijdens booten in bios .. floppy ken ik wel opstarten maar windows hangt gewoon :(
iemand id of opties ???

Verwijderd

Welke spanning ?

Verwijderd

Core op 1.775 ook 1.80 gedaan geen resultaat
die andere kom ik nie aan die 3.30
kweet niet of ik daar iets aan moe veranderen ??

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 21 december 2000 23:12 schreef SKJ het volgende:

[..]
als ik het goed lees hoort je TBtje 'dood' te gaan bij 90 gr.

Symbol Description Max Value Notes
T die
Maximum die temperature
90ºC for under 1100
MHz
95ºC for 1100 MHz
and higher

Total die size Die size 117mm 2 Includes L2 cache
Deze 'die' is wat anders dan dood gaan. Zoals je ziet zou de dood dan ook een afmeting hebben :)

Het is min of meer de processor zelf. Dus het gedeelte waar de transistoren op zitten. Dat mag dus maximaal 90 C worden. Koeler is beter, maar het is een tikje onzin om als je al op 40 C zit te gaan vechten voor 38 C Daar win je echt niets mee. Mocht je in de situatie zitten waarbij je inderdaad van bv 1070 MHz naar 1080 MHz kan als je van 40 naar 38 C koelt, dan stort je systeem toch wel in op het moment dat je kamer temperatuur 2 graden oploopt. Of als de wasmachine gaat draaien en de netspanning een volt of 10 zakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• paragon
Die kauwgom is dat wit? En is er al iemand die weet hoe je de core moet schoonmaken?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
de a7v geeft soms wel een tehooge temp. aan.
ik had dat bord ook eerst, en ben toen naar een abit overgestapt omdat ik dat $#%@#$^ bord niet stabiel kreeg. ik ging van 60 naar 50 graden met dezelfde cooler/cpu etc...

• paragon
het lach toch aan de airflow, met de kast open komt de temp niet boven de 54gr uit bij een maximale processor belasting.
Pagina: 1