Toon posts:

Cool 'n' Quiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn mobo zat een cdke, daar stond Core center Cool 'n' Quiet op.
Nu was ik dat prog even aan het bekijken, en zie ik dat je de FSB kunt verhogen.
Dat wil ik wel eens proberen, maar wat gebeurd er als ik dat te hoog zet? Kan ik dat dan nog terug plaatsen? Of loopt heel mijn pc gewoon vast, en moet ik bios resetten.Men FSB staat op dit moment op 200. (x10= 2000MHz)

Mobo=MSI K8T Neo
CPU= AMD64 3200+
temps:
idle: 42
stressed: 51

Thx

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als je de FSB kan veranderen dan is het gewoon een programmatje net als alle andere software matige overklok programma's :)

Je kan hiermee dus je systeem sneller laten draaien maar met dezelfde gevolgen en consequentie's als bij hardware matig overklokken...

Ik zou je dus willen wijzen naar de FAQ van dit forum want daar staat een hoop info in over wat je kan verwachten en hoe je dingen moet doen :) Ook wil ik je nog wijzen op "mini" overklok FAQ deze is ook zeer leerzaam voor beginnende overklokkers :)

[ Voor 22% gewijzigd door Apen-nootjes op 31-05-2004 11:33 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Bij cool 'n' Quiet word de fsb automatisch aangepast wanneer de cpu niet in gebruik is, bij mij is dat 800Mhz waneer de cpu wel weer gebruikt word bouwt hij de snelheid op met stappen van 200 mhz geloof ik.(correct me if i'm wrong).
bij dit programma kun je dus niet zelf de fsb bepalen als dat jou bedoeling was

Verwijderd

Normaal, bij softwarematig overclocken, wordt de fsb pas verhoogd als de software is geladen. Ga je te hoog, dan loopt je PC vast. Wanneer je de computer opnieuw opstart, zijn de wijzigingen weggegooid en loopt ie weer volgens de BIOS-instellingen. Gewoon proberen dus. Lees wel even de FAQ's door, die apen-nootjes in zijn post vermeldde. Dan kan er weinig mis gaan.

Verwijderd

Waarom neem je niet hier eerst een kijkje : Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) ;)