Nieuwe hifi zuilspeakers (voor metal/rock)

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

Topicstarter
Hallo,

Ben op zoek naar 2 hoogwaardige zuilspeakers, waar ik beetje hulp bij kan gebruiken van jullie. Uiteraard weet ik dat ik ze zelf moet gaan beluisteren maar om enig iedee te hebben welke ik in elk geval en welke ik niet moet gaan luisteren heb ik dit topic geopend.

Ik luister voornamelijk naar Metal (met klassieke invloeden) en Rock muziek.

Dus ik wil een speaker met zeer strakke bas weergave maar zang moet ook erg goed klinken. De muziek moet los komen van de speakers.

Verder heb ik een NAD-751 DTS receiver. en een Pioneer DVD-656 SACD/DVD-A speler

Momenteel heb ik 2 zuilspeakers van Magnat (de motion serie) maar die zijn vrij simpel en wil ik niet langer meer hebben. Ik wil geeeeen surroundsetje. heb al achterspeakers/subwoofer en center maar die zijn alleen voor film te beluisteren en niet voor mijn muziek.

Zelf zit ik te denken aan de Klipsch RF-35, Dali Blue 5005 of de Magnat Vintage 450.

Klipsch heb ik al keer gehoord klinkt geweldig. Alleen Heb geen idee hoe Dali staat aangeschreven, kan er ook nergens een review over vinden.

OOo ja mijn budget is 1000,- voor 2 zuilen, liefst minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz. misschien is mission een wat goedkopere goeie kandidaat hiervoor.. zelf vind ik ze beter klinken voor rock/metal dan mijn b&w set...
Magnat zou ook wel goed kunnen denk ik..
de overige 2 ken ik niet

van dali hoor je ook wel aardige ervaringen ( op hifi / hear.nl hebben er een aantal die speakers..ook de blue serie)

[ Voor 24% gewijzigd door gitaarwerk op 31-05-2004 11:34 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Net als voor alle andere van dit soort topics geld ook hier weer: GA LUISTEREN! Voor 500 euro/stuk vind je eigenlijk geen slechte luidstrekers (Tenminste als je ze niet uit een busje lansg de weg koopt ;) ). Het gaat hier puut om smaak, en daar weet je zelf het meeste vanaf. Dus met een stapel CD's naar de winkel en luisteren...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

koop de 2 aldi zuilen :) Die zijn echt zeer goed vergelijkbaar met de mission speakers heb ze allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 99283 schreef op 31 mei 2004 @ 11:47:
koop de 2 aldi zuilen :) Die zijn echt zeer goed vergelijkbaar met de mission speakers heb ze allebei
Yeah, right... Iemand met een NAD receiver zoekt een paar leuke speakers voor 1000 euro per set en jij raadt 'm Aldi meuk aan :{ Niks mis met Aldi, maar kom op... die speakers die ze verkopen komen niet in de buurt van een paar goeie speakers in de prijsklasse rond de 1000 euro per 2.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gaarne beetje serieus, wat nu aldi ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je bedoelt Dali toch zeker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gaarne ff terug ontopic.

Het is namelijk zo dat ik die Dali 5005 zuilen kan kopen bij Stassen voor een aantrekkelijke prijs slechts 219,-

DALI BLUE 6006 299
DALI BLUE 5005 219

Denk dat ik dan toch maar voor de 6006 zal gaan, alleen kan ik ze hier in omgeving Rotterdam nergens beluisteren, ofwel ik heb geen winkel gevonden. En vind het beetje schandalig om uren in een luisterkamer te gaan zitten en ze vervolgens elders ga kopen.

Het punt is dat ik geen idee hebt wat Dali voor soort speakers maakt, voor klassiek?? De naam klinkt wel zo namelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111287

de nieuwe Infinity Beta 40 (opvolger Alpha 40) klinken ook er goed, wij hebben ze in de winkel staan, en ik overweeg ze zelf te kopen. Kosten EUR 799 per stel, beetje er af lullen red je altijd bij speakers (artikel met hoge winstmarge in hifi zaken). Maar altijd luisteren van tevoren! Lekker je eigen cd meenemen die je goed kent, en het moet dan echt beter klinken dan bij je thuis. Nog mooier is de speakers een weekend op proef krijgen, bij sommige winkels kan dat. Winkelmodel om 16.45u. ophalen en maandag of dinsdag weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111287

Anoniem: 22802 schreef op 31 mei 2004 @ 12:14:

Het punt is dat ik geen idee hebt wat Dali voor soort speakers maakt, voor klassiek?? De naam klinkt wel zo namelijk :S
(Goed opgenomen) klassiek ligt dicht in de buurt van goed opgenomen rock muziek - die is ook zeer dynamisch en gedetailleerd. Er zijn speakers die heel hard kunnen maar in details nogal eens een steekje laten vallen. In de prijsklasse die jij zoekt krijg je als je wilt beide: volume & detail. Hangt ook erg af van je versterker, die moet namelijk ook veel vermogen kunnen leveren zodra gevraagd, maar dat zit wel goed zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:17
Een goeie speaker moet alle soorten muziek en tonen goed en helder weer kunnen geven ;)

Zijn er eigenlijk wel echte rockspeakers bijv ??

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:18
NoepZor schreef op 31 mei 2004 @ 12:32:
Een goeie speaker moet alle soorten muziek en tonen goed en helder weer kunnen geven ;)

Zijn er eigenlijk wel echte rockspeakers bijv ??
Hier ben ik het wel mee eens :P Een speaker die als het ware een 'rock' equalizer over je geluid gooit is gewoon ronduit waardeloos. Doe mij maar lekker vlak :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

NoepZor schreef op 31 mei 2004 @ 12:32:
Hier kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn. Ik krijg altijd de kriebels als mensen zeggen dat bepaalde speakers/headphones zo geweldig klinken met 'die en die' muziek.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vind je?? niet altijd hoor.. ok..als alles goed opgenomen zou zijn.. :/ soms heb je leiver wat minder detail.. ik moet zeggen dat ik vaak in hardrock wel een hoop details en klankmatige eigenschappen van instrumenten niet terug vind en bij klassiek bijvoorbeeld wel... waarom zou dat hetzelfde zijn?

technisch gezien zouden alle speakers hetzelfde moeten klinken .. alleen gebeurt dat gewoon niet

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mijn zelfgebouwde speakers heb ik anders wel geoptimaliseerd voor dance muziek: de SPL in het laag ligt een paar dB te hoog eigenlijk maar dat klinkt nu juist wel lekker, overigens klinkt een potje rock ook nog wel best aardig hoor ;)

Een klankmatige EQ moet je speaker niet worden maar qua belastbaarheid is er toch wel degelijk rekening mee te houden, zo zal je voor lichte jazz geen gigantisch conusoppervlak nodig hebben en zijn voor rock de hoge tonen wat meer aanwezig om het zo maar even uit te drukken :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Kom ik weer terug op mijn punt: Je eigen smaak telt. Vandaar dat je aan dit topic weinig zult hebben. Iedereen vind weer iets andere beter en lekkerder klinken. Jij zult je eigen sound moeten ontdekken. En dat kan alleen door ZELF te gaan luisteren. Bij Stassen kun je bijvoorbeeld een afspraak maken in hun LuisterVilla. Ze bouwen dan zo goed mogelijk je kamer na en dan kun je rustig naar een hele berg speakers luisteren in een omgeving die grofweg overeenkomt met thuis.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:31
Tja tis een enorm potje met geld die je ervoor uit moet trekken. Maar probeer n's het merk Hepta. Deze hebben een enorm goede geluidkwaliteit, ook ten opzichte van Infinity, B&W en Magnat. Ik vind ze veel beter klinken. Maar goed, zoals gezegt kost een paartje hiervan zo'n 1200 euro's .....

Ik gebruik ze zelf op een Onkyo 700 Serie en ik vind ze geweldig.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Even offtopic, is staffhorst n'gein vandaag open? Probeerde ze te bellen maar er neemt niemand op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Tis 2é pinksterdag vandaag wat denk je zelf?

Alleen de karwei is open -> Kun je een boom box gaan halen :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Reind schreef op 31 mei 2004 @ 13:47:
Tis 2é pinksterdag vandaag wat denk je zelf?

Alleen de karwei is open -> Kun je een boom box gaan halen :P
Ik had wel enigszins een vermoeden ;) Damnit dan wordt het weer een dag later om te luisteren. :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:23
We kunnen wel van alles zeggen maar hoe dooddoenerig het ook klinkt: bij speakers geldt zélf luisteren. Graai wat CD's bijelkaar die je vaak luistert en maak er een leuke dag of middag van bij een paar hifi shops (al dan niet op afspraak). Is helemaal niet eng en zo, heb 't zelf ook gedaan :)

Dit plus dat het een "Wat moet ik nemen?" vraag is en de onzin die nu al in het topic verschijnt maken dat 't topic dus dicht gaat. Veel luisterplezier :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.