[SME Server] Crach bij Squid -> Proliant 2500

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Hey,

Ik heb een Compaq Proliant 2500 waarop ik SME Server heb geinstalleerd. Dit type Proliant heeft als incompatabillity dat de install van SME Server (of linux in zn algemeen) alleen de 32Mb baseram ziet en dus bij de install aangeeft dat ik onvoldoende geheugen heb, terwijl ik er 256Mb in heb hangen.
Probleem opgelost door tijdens de initialisatie van de install CD:

boot: accept = mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M

Geinstalleerd, eerste keer gedraait om met de wizard netwerk te configureren. Nu boot ik opnieuw en constant crasht hij bij Squid, de proxyserver.

Ik heb geprobeerd om als boot parameter bovenstaande regel mee te geven, maar dit lost het probleem niet op. Aangezien ik de eerste keer wel succesvol ben geboot naar die wizard toe weet ik niet zeker of het gekloot met het geheugen de oorzaak is. Wat mij betreft zet ik Squid uit, ik heb toch geen Proxy nodig.

Enig idee hoe ik wel succesvol kan booten?

R&D professional

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Weer een stapje verder:
Het is dus wel die geheugenfout. Probleem is dat iedereen die het ook had hem heeft opgelost met

boot: accept = mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M

in LILO. Probleem bij mij is dat ie dan een melding geeft "invalid number". De volgende opties werken ook niet:

boot: mitel-sme-smp accept = mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M
boot: mitel-sme-up accept = mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M
boot: mitel-sme-up append = “mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M”
boot: mitel-sme-up accept = “mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M”
boot: mitel-sme-smp append = “mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M”
boot: mitel-sme-smp accept = “mem=exactmap mem=640K@0 mem=254M@1M”

Bij de laatste 4 zegt hij “Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel” en blijft hangen.

Red Hat behandeld deze fout op deze manier

R&D professional

Verwijderd

Hey,
misschien is deze site een bezoekje waard.