Toon posts:

[XP] Installatie migreren naar nieuwe schijf *

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn computer zit een 40 GB schijf met 4 partities erop, tijdens het installeren is windowsXP prof. heel raar niet op de C maar op de E partitie terechtgekomen, mijn programma's staan allemaal op C.
Ik heb nu een nieuwe schijf van 80 GB en wil de inhoud overzetten naar deze schijf. Heb in trueimage zelfs een image van de hele E partitie, maar ik krijg het niet voor elkaar om het zo over te zetten dat de nieuwe schijf opstart.
Ben nu al twee dagen aan het klooien en weet het even niet meer. Als je goede tips hebt graag

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Uh? je hebt dus nu zaken op C als op E staan die beiden op 1 partitie moeten :?
want dat gaat dus niet lukken...

Je kan wel een image van E maken en dit laten wegschrijven op je C partitie. (dit kan met norton ghost wel in ieder geval). Je moet wel die E partitie daarna ff leegmaken, omdat die nog steeds als Bootdisk wordt geindentificeerd

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou je aanraden om een schone installatie te doen op de nieuwe schijf waarna je de tweede schijf erbijhangt om belangrijke data over te zetten :)

Met een Knoppix / Ghost opstartding moet je ook wel een kloon uit kunnen voeren trouwens :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst wil ik beide partities zo houden want volgens mij staat in het windows register de verwijzingen naar de progs dus naar C en in de progs de verwijzingen naar de ddl's in windows dus in E. Dus ik zet het liefst de partities precies zo over naar de nieuwe schijf alleen krijg ik het niet voorelkaar om de windows partitie op E te krijgen. Als ik eerst in XP met schijfbeheer nieuwe partities aanmaak geeft hij ze nieuwe letters, dan copieer ik een image van true magig naar een van de nieuwe partities. Als ik dan met de boot CD opstart en mijn oude schijf uitschakel krijg ik wel nieuwe letters toegewezen voor de partities, waaronder ook E Als ik daar de image van de oude E schijf opzet en ik laat hem daarvan opstarten doet ie het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:41:
Het liefst wil ik beide partities zo houden want volgens mij staat in het windows register de verwijzingen naar de progs dus naar C en in de progs de verwijzingen naar de ddl's in windows dus in E. Dus ik zet het liefst de partities precies zo over naar de nieuwe schijf alleen krijg ik het niet voorelkaar om de windows partitie op E te krijgen. Als ik eerst in XP met schijfbeheer nieuwe partities aanmaak geeft hij ze nieuwe letters, dan copieer ik een image van true magig naar een van de nieuwe partities. Als ik dan met de boot CD opstart en mijn oude schijf uitschakel krijg ik wel nieuwe letters toegewezen voor de partities, waaronder ook E Als ik daar de image van de oude E schijf opzet en ik laat hem daarvan opstarten doet ie het niet.
het is niet paretities maar partities en geen ddl's maar dll's.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:41:
Wat je wil, schiet echt niet op, ik zou echt een nieuwe install gewoon doen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. dit is al heel vaak voorgekomen en lijkt niets dan een eenvoudig probleem te zijn. Kijk in ieder geval even hiertussen:

[search=xp schijf partitie overzetten] :)

oude paretities overzetten op nieuwe schijf > [XP] Installatie migreren naar nieuwe schijf *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.