Toon posts:

Dual boot linux red hat 8.0 + 9.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb red hat 8.0 en windows 2000 met dual boot.

Nu wil ik naaste deze 2 ook red hat 9.0 installeren.

Maar weet iemand hoe dat moet, want ik heb zo vermoeden dat als ik 9.0 ga installeren de 8.0 versie neit meer werkt.

Kan iemand me vertellen hoe het precies moet.

Bedankt,

Verwijderd

Instaleer RH 9.0 op een ander partitie, dus iets als partitie 1 windows, partitie 2 RH 8.0. en partitie 3 RH 9.0, (Dit is zeer eenvoudig en waarschijnlijk is een swap en boot partitie ook aan te raden)
En pas de bootmanager aan zodat deze ook RH 9.0 kan booten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn structuur heb ik als volgt opgebouwd:

W2k Boot Swap RH8.0 RH9.0

Dus moet alleeen de RH9.0 partitie nog installeren, maar dat kan ik dus gewoon er naast zetten zonder problemen als ik het zo lees.

En de GRUB bootloader zet die hem toch dan automatisch in?

Verwijderd

Geen ervaring met Grub, maar waarschijnlijk moet je voor RH 9.0 nog een aparte boot partitie maken, ze gebruiken namelijk waarschijnlijk niet dezelfde kernels.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:48:
Geen ervaring met Grub, maar waarschijnlijk moet je voor RH 9.0 nog een aparte boot partitie maken, ze gebruiken namelijk waarschijnlijk niet dezelfde kernels.
zolang de namen van de verschillende kernels verschillend zijn kan je prima dezelfde /boot partitie gebruiken. Je kan ook swap en /home delen uiteraard

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
balk schreef op 31 mei 2004 @ 11:20:
[...]

zolang de namen van de verschillende kernels verschillend zijn kan je prima dezelfde /boot partitie gebruiken. Je kan ook swap en /home delen uiteraard
/home zou ik niet delen, want dan loop je kans je instellingen voor programma's onder bijv. RH8 met die voor dezelfde progs (van een recentere versie) onder RH9 te overschrijven, wat niet altijd goed uitpakt.

edit:

Of je moet (een) andere userna(a)men gebruiken, maar dat lijkt me minder handig.

[ Voor 11% gewijzigd door vandenberg op 31-05-2004 11:41 ]

Systeem

Pagina: 1