Toon posts:

Hoe een map te delen in Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc heeft 2 gebruikers, elke gebruiker heeft dus zijn eigen mail.

Nu heb ik in mijn Outlook Express een nieuwe map aangemaakt die ik wil delen met de andere gebruiker op deze pc.

Is dit mogelijk?
Zoja, hoe?

Pc info: Windows XP Pro, Outlook Express 6

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor zover ik weet heeft OE hier standaard geen mogelijkheden voor. Misschien kun je iets bouwen met een logon scriptje wat het betreffende .DBX synchroniseert/kopieert tussen gebruikers?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad denk ik dat dit zeker met Outlook Express niet mogelijk is. Kun je de mail niet beter twee keer van de server afhalen? Vertel eens iets meer over de achtrgrond?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht,
ik maak bij die andere gebruiker ook een nieuwe map
En laat ze dan beide verwijzen naar het zelfde .DBX bestand.
Maar ik weet niet hoe dat moet.

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 31 mei 2004 @ 10:20:
Inderdaad denk ik dat dit zeker met Outlook Express niet mogelijk is. Kun je de mail niet beter twee keer van de server afhalen? Vertel eens iets meer over de achtrgrond?
Soms komen er mailtjes binnen die ik wil delen met de andere gebruiker.
Ik dacht: ipv doorsturen zet ik ze in een mapje die ik deel met de andere gebruiker.
De andere gebruiker moet er ook mailtjes in kunnen zetten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:22:
Ik dacht,
ik maak bij die andere gebruiker ook een nieuwe map
En laat ze dan beide verwijzen naar het zelfde .DBX bestand.
Maar ik weet niet hoe dat moet.
OE gebruikt 1 map als archiefmap. Daar staan alle DBXen van de gebruiker in, dus 1 mapje (1 DBX) delen gaat niet lukken.

Wellicht kun je dus @logon en @logoff de specifieke DBX kopieren van de archiefmap van de ingelogde gebruiker, naar de archiefmap van de andere gebruiker.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad, al is dat wel traag, afhankelijk van de grootte vd map. Je kunt er ook over denken een ander e-mailprogramma met meer mogelijkheden te gaan gebruiken als dit nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Outlook kan wel werken met archiefmappen. Het nadeel van outlook is dat je weer geen hotmail kan bekijken. Maar in msn kan je e-mails wel weer forwarden naar een "normaal" e-mail adres. Dus is wellicht outlook een optie.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

coolhand schreef op 31 mei 2004 @ 10:42:
Outlook kan wel werken met archiefmappen. Het nadeel van outlook is dat je weer geen hotmail kan bekijken. Maar in msn kan je e-mails wel weer forwarden naar een "normaal" e-mail adres. Dus is wellicht outlook een optie.
FYI: Outlook kan dat tegenwoordig zonder probleem :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om ergens de link te wijzigen van een van de mappen.
Dat bv beide mappen naar deze link verwijzen.

C:\Documents and Settings\pamas\Local Settings\Application Data\Identities\{E4F2F04E-1339-4910-9313-0E38FAB05389}\Microsoft\Outlook Express\Donny.dbx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 11:08 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
Misschien kun je beter een mailservertje installeren? Denk hierbij aan iets als Mercury. Dit programma haalt dan de mail op bij de provider. Vervolgens kan je in outlook (express) op de localhost je mail ophalen van de imap server.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 11:07:
Is het niet mogelijk om ergens de link te wijzigen van een van de mappen.
Dat bv beide mappen naar deze link verwijzen.

C:\Documents and Settings\pamas\Local Settings\Application Data\Identities\{E4F2F04E-1339-4910-9313-0E38FAB05389}\Microsoft\Outlook Express\Donny.dbx
Of je zet die dbx mappen ergens anders neer (Tools - Options - Maintenance - Store Folder).

Dus kopier die ene dbx (of alle) naar b.v. C:\Email ofzo en laat en jouw OE daarnaar verwijzen en die andere's OE ook.

Maar ja dan zit je met het probleem dat je alle DBX'en daarnaartoe moet zetten of dat je zelf ook alleen die ene map kan gebruiken.

Dan zou je weer iets moeten maken dat als jij uitlogd dat die dbx naar die andere locatie wordt gekopieerd.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om in het register de verwijzing aan te passen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Wat wil je dan aanpassen :?

Het is nu meer dan een keer gezegd dat OE maar 1 directory gebruikt ;)

Lees dus nog eens de alternatieven.

Verwijderd

Is de volgende oplossing niet mogelijk?

Maak de map, die je wil delen, bij allebei de gebruikers aan. Zorg dat de inhoud bij allebei de gebruikers gelijk is. Sluit nu Outlook Express helemaal af (nergens meer aangemeld zijn dus) en ga op zoek naar de locatie waar de dbx-bestanden staan.

Haal nu het dbx-bestand van de map die je wil delen bij één van de gebruikers weg, en zet het in een aparte, nieuwe, map. Het dbx-bestand bij de andere gebruiker kun je nu gewoon weggooien.

Nu komt de truc: maak in de beide archiefmappen van de gebruikers (waarin het dbx-bestand nu dus NIET staat) een hardlink aan naar het échte bestand. Je maakt dus twee hardlinks in verschillende mappen die naar hetzelfde bestand wijzen. Hardlinks worden door Windows-programma's gewoon als normale bestanden ingelezen, dus ik verwacht dat allebei de Outlook Express-gebruikers de gedeelde map nu zonder problemen via de hardlink kunnen bereiken.

Hardlinks kun je via de commandoprompt aanmaken met het commando "fsutil hardlink create". Wanneer je dit intikt, verschijnt er een hele korte uitleg van de werking. Meer uitleg is te vinden bij Microsoft.

Ik heb dit overigens NIET zelf uitgeprobeerd, omdat ik een andere e-mail client gebruik, dus wanneer iemand ziet dat ik hier een grote fout maak, hoor ik dat graag.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 31 mei 2004 @ 13:25:
Wat wil je dan aanpassen :?

Het is nu meer dan een keer gezegd dat OE maar 1 directory gebruikt ;)

Lees dus nog eens de alternatieven.
Bij mijn map (die ik "Donny" genoemd heb, staat bij eigenschappen:

en bij de map van de andere gebruiker (die ik ook Donny genoemd heb) staat bij eigenschappen:
C:\Documents and Settings\Donny\Local Settings\Application Data\Identities\{54541FEA-E1FA-4DE7-AFCA-71114F279E77}\Microsoft\Outlook Express\Donny.dbx

Ik heb dus bij alletwee de gebruikers een map gemaakt in OE die "Donny" heet.
Ik dacht als ik nu ergens de link kan wijzigen van 1 van de mappen, zodat ze alletwee hetzelfde zijn ben ik klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 15:04 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ahzo. Maar dat zijn dus bestanden, geen regkeys. Voor zo ver ik weet dus niet, alleen de dir wordt opgeslagen. OE is nu eenmaal niet bepaald bedoelt voor anders dan simpel gebruik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:29:Ik heb dus bij alletwee de gebruikers een map gemaakt in OE die "Donny" heet.
Ik dacht als ik nu ergens de link kan wijzigen van 1 van de mappen, zodat ze alletwee hetzelfde zijn ben ik klaar.
Heb je mijn tip al geprobeerd? Je kunt een nieuwe map maken, op dezelfde schijf waar nu je Outlook Express-gegevens staan, en daar "Donny.dbx" in plaatsen. In de twee "...Identities\{xxxx}\Microsoft\Outlook Express\..."-mappen maak je dan een hardlink naar de échte Donny.dbx.

[edit] Je hoeft hier dus helemaal NIETS voor aan te passen in Outlook Express zelf. Alle instellingen blijven exact hetzelfde. Door de hardlinks zal Outlook Express dénken dat het bestand gewoon nog op dezelfde plek staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 16:16 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:15:
[...]
Heb je mijn tip al geprobeerd? Je kunt een nieuwe map maken, op dezelfde schijf waar nu je Outlook Express-gegevens staan, en daar "Donny.dbx" in plaatsen. In de twee "...Identities\{xxxx}\Microsoft\Outlook Express\..."-mappen maak je dan een hardlink naar de échte Donny.dbx.

[edit] Je hoeft hier dus helemaal NIETS voor aan te passen in Outlook Express zelf. Alle instellingen blijven exact hetzelfde. Door de hardlinks zal Outlook Express dénken dat het bestand gewoon nog op dezelfde plek staat.
Ik heb gekeken, maar ik snap niets van zo'n hardlink maken
Pagina: 1