hd in dual boot delen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
hey ik heb hier een dual boot geinstalleerd met linux fedora en windows xp
men partities zien er zowat uit:
1:windows xp (ntfs)
2.Mp3 (ntfs)
3.linux

nu zou ik mijn partitie van mp3 willen booten op mijn linux partite ik had ergens gehoord dat dit mogelijk zou zijn maar weet nog niet hoe?
thnx bij voorbaat

grtz GuruMadMat

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
GuruMadMat schreef op 31 mei 2004 @ 09:42:
nu zou ik mijn partitie van mp3 willen booten op mijn linux partite ik had ergens gehoord dat dit mogelijk zou zijn maar weet nog niet hoe?
thnx bij voorbaat
Deze zin snap ik niet helemaal. Maar je wil grub zo instellen dat je dual boot windows/Fedora hebt? Staar erg vaak op internet uitgelegd. Als het goed is heeft Fedora jouw windows installatie ontdekt en die ook aan grub toegevoegd. Zo niet dan moet je het volgende toevoegen aan /boot/grub/grub.conf waarbij je die 5 even moet veranderen in (partitienummer -1), wsl 0 in jouw geval
code:
1
2
3
title=Windows XP
root (hd0,5)
chainloader +1

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
nee dat bedoel ik niet grub is goed geinstalleerd maar dat ik in linux men mp3 paritie kan browsen!
zodat ik niet 6 gb verspil om et dubbel te zetten

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo GuruMadMat, welkom op GoT. Hier in NOS verwachten we een zekere mate van zelfinitatief. Dus een klein beetje zoeken met Google en onze eigen mooie search voordat je een topic opent. De informatie die jij zoekt is op die manier namelijk goed terug te vinden.
Verder is het altijd een goed idee om de FAQ en de policy even door te nemen op GoT, waar daar staat vaak zeer zinvolle informatie in (zoals ook nu, je antwoord staat er letterlijk in).

Dus lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.