'Intelligente' batch rename programma gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Na het proberen van het programmatje Rename Wizard (RenWiz) ben ik toch enigsinds teleurgesteld. Dit programma kon van een aantal files dezelfde tekens veranderen maar het bood niet wat ik zocht.
Ik noem als voorbeeld series. Sommige afleveringen hebben een filenaam in een andere syntax waarvan het veel werk is om die allemaal te hernoemen. Rename Wizard faalt hier omdat je geen variabelen kan opgeven. Ik geef als voorbeeld deze 2 files:
Babylon_5_-_2x15_-_And_Now_For_A_Word.(DVD).SFM.xvid.avi
en
Babylon 5 [2x11] All.Alone.in.the.Night.dvdrip.xvid-sfm.avi

Ik wil deze bijvoorbeeld allemaal in dezelfde syntax. Met variabelen zou dit neerkomen op:
Babylon_5-_[$nummer]_-_[$titel].(DVD).SFM.xvid.avi

Bestaan er programma's die deze strings kunnen 'herkennen' en/of kunnen doen wat ik vraag?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is maar 1 renamer; en dat is Flexible Renamer _O_

Ondersteund bijvoorbeeld zowel wildcards als reguliere expressies. Er zijn ook erg veel voorbeelden bij het programma inbegrepen. Hiermee kun je echt alles :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of het geweldige gratis programaatje BRU, Bulk Rename Utility,

te vinden op http://www.jimwillsher.co.uk/Site/Software/BRU_Intro.php

echt geweldig, mega veel dingen zijn super eenvoudig uit te voeren.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Flexible Renamer is inderdaad een erg handig programma zo te zien :)
Heb het ff geprobeerd maar ik kreeg het niet voor elkaar om variabelen te gebruiken
zo wil ik '[?x??]' vervangen met 'S0?E??' wat niet lukt. weet jij hoe dat moet spider.007? :)

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
d8 dat acdsee een batch renamer had die daar wel handig in was, hou me er niet aan vast

Verwijderd

14aRen is freeware en kan volgens mij hetzelfde als Flexible Renamer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

CU2morO schreef op 31 mei 2004 @ 17:27:
Flexible Renamer is inderdaad een erg handig programma zo te zien :)
Heb het ff geprobeerd maar ik kreeg het niet voor elkaar om variabelen te gebruiken
zo wil ik '[?x??]' vervangen met 'S0?E??' wat niet lukt. weet jij hoe dat moet spider.007? :)
P&W FAQ - Regular expressions
Wat lukt er niet dan en hoe probeer je het?

Hoe dan ook, met Flexible Renamer ( \o/ ik kende het nog niet) lukt het makkelijk. En omdat voorkauwen met in dit geval van eerste-hulp-bij-warez me niet nodig lijkt (koop dan de DVD's en rip ze met de juiste naam ;) ) sluit ik het topic. Check nog eens wat regexp's kunnen en je komt er uit. Doe het bij twijfel in een paar stappen. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.