Ik heb een probleem ik heb nog gezocht maar ik kom er niet uit: Ik heb een dvd op me pc die wil ik afspelen maar dan hoort ie op dolby digital te springen zoals ik heb met mijn ps2 optical, deze blijft nu op dolby prologic staan, ik heb het al geprobeerd met sp/dif aanzetten bij windvd of power Dvd, maar dat werkt ook niet, weet iemand wat het probleem is alvast bedankt, ps: Mijn geluidskaart is een audigy 2.
Verwijderd
heb je een volledige geregistreerde windvd? de versie die je bij sommige hardware krijgt zijn namelijk dingen uitgesloopt.
Verwijderd
Welke versie van powerDVD heb je, dat maakt ook al verschil. Lukt het met DivX met AC3 decoder? Heb er ook een tijdje mee gesukkeld, maar na een tijdje lukte het (dankzij dit forumVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 03:26:
Ik heb een probleem ik heb nog gezocht maar ik kom er niet uit: Ik heb een dvd op me pc die wil ik afspelen maar dan hoort ie op dolby digital te springen zoals ik heb met mijn ps2 optical, deze blijft nu op dolby prologic staan, ik heb het al geprobeerd met sp/dif aanzetten bij windvd of power Dvd, maar dat werkt ook niet, weet iemand wat het probleem is alvast bedankt, ps: Mijn geluidskaart is een audigy 2.
Nou Power dvd of win dvd geeft wel dolby digital aan maar mijn pod niet en dat wil ik juist omdat de Z-680 al een externe decoder heeft
Op de een of andere manier krijgt de pod geen DD signaal, anders springt hij inderdaad automatisch op DD. Heb je niet handmatig een of ander effect ingesteld, staat hij wel op de juiste input? (optical of coaxial)
De Audigy 2 heeft gewoon een DD/Dts pass-through, dus het zou gewoon moeten werken. Mijn idee is dat je software toch niet netjes een AC3 signaal uitpoept.
De Audigy 2 heeft gewoon een DD/Dts pass-through, dus het zou gewoon moeten werken. Mijn idee is dat je software toch niet netjes een AC3 signaal uitpoept.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Direct is analoog, je moet coax of optical hebben.Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:23:
Nou ik heb input op direct want optical is mijn ps2
als het me ac3 is hoe zet ik die dan uit
dam nweet niet hoe coax of optical kabeltje er uit ziet waar kan ik hem vandaan halen? en hoeveel kosten ze want ik heb wel kabeltje naar ps2 zwart met stompig iets zat hulsje bij voor stof, alvast bedankt
Verwijderd
Dat is een optical cable.Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:47:
dam nweet niet hoe coax of optical kabeltje er uit ziet waar kan ik hem vandaan halen? en hoeveel kosten ze want ik heb wel kabeltje naar ps2 zwart met stompig iets zat hulsje bij voor stof, alvast bedankt
Ik weet niet wat voor aansluitingen op je Audigy 2 zitten, maar ga naar de expert bijv. en vraag een coax kabeltje, 20 euro oid

Dit is een coax cable.
Sluit je z680 via een coax cable aan op de Coaxial SPDIF In/Out van je audigy.
Vervolgens kies je 'coaxial' bij 'input' op je z680.
Voila, DD en DTS
Da_man Thnx man is gelukt ik had al eerder kabel gekocht maar hij steekt er niet helmaal in tering vaag maar hij doedt het wel en wat een geluid vergeleken bij analoog
nogmaals hartelijk dank
Verwijderd
Je kunt een verloopstekkertje halen... volgens mij heb je je COAX nu gewoon geforceerd in je geluidskaart gepropt...
ik heb me z680 met coax aangesloten, maar als ik in powerdvd een dvd met dts bekijk dan speelt iep prima af, maar zie ook niet dat me pod het decodeert
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Dan doet ie het waarschijnlijk ook nietHubert schreef op 01 juni 2004 @ 14:17:
ik heb me z680 met coax aangesloten, maar als ik in powerdvd een dvd met dts bekijk dan speelt iep prima af, maar zie ook niet dat me pod het decodeert
Waarom geeft powerdvd dan wel aan dat het dts is en hoor ik het ook gewoon
(ok zal dan software decoding zijn)
Weet iemand of je in de creative software ergens kan aanvinken dat je een externe decoder gebruikt? meen het wel namelijk maar kan het niet vinden.
lol net gevonden.

alleen dan dus de onderste optie aanzetten. dit is ook voor de ts geloof ik zijn oplossing
Weet iemand of je in de creative software ergens kan aanvinken dat je een externe decoder gebruikt? meen het wel namelijk maar kan het niet vinden.
lol net gevonden.

alleen dan dus de onderste optie aanzetten. dit is ook voor de ts geloof ik zijn oplossing
[ Voor 88% gewijzigd door Hubert op 04-06-2004 11:44 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Pagina: 1