Toon posts:

[iptables] prob: can't initialize iptables table `filter'

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
xas:/etc/init.d# iptables -I INPUT -s 123.123.123.123 -j DROP
modprobe: Can't locate module ip_tables
iptables v1.2.6a: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

xas:/etc/init.d# uname -a
Linux xas 2.4.24 #2 SMP Wed Apr 21 22:48:30 CEST 2004 i686 unknown
Ik heb uiteraard gesearched en zag dat iptables minimaal een kernel versie 2.4.x nodig had, maar dat draai ik ook. Wie heeft een tip wat ik nog kan proberen?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
volgens mij ben je toch wat vergeten aan te klikken bij het maken van je kernel.
Of anders zoals duidelijk staat vermeld insmod uitvoeren

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
a casema user schreef op 31 mei 2004 @ 00:24:
volgens mij ben je toch wat vergeten aan te klikken bij het maken van je kernel.
Of anders zoals duidelijk staat vermeld insmod uitvoeren
Insmod wat :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
modprobe: Can't locate module ip_tables
gok eens :+

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
insmod: ip_tables: no module by that name found

Verwijderd

Lijkt me ook vrij logisch. Modprobe geeft al aan dat hij 'm niet kan vinden.

Ik mis even waar je kernel vandaan komt. Als je die zelf gecompiled hebt, ben je hoogstwaarsch. het iptables gedeelte vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zal idd het probleem dan zijn..... ben nu opnieuw aan het compilen..... hopen dat 't lukt en hij dadelijk up komt, anders kan ik weer even van groningen naar amsterdam karren :'(

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, sowieso is het niet handig om een colo server remote van een nieuwe kernel te voorzien, en de melding geeft inderdaad aan dat je ip_tables niet gecompiled heb. Verder is dit basiskennis, en anders best wel met een simpele search terug te vinden

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.