[FDD] plaats medium in drive a:?

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25
Laatst wou ik even snel iets op een floppy zetten, (ik gebruik normaal nooit floppys maar mn vader moest het voor een klant hebben)..
in Windows aangekomen stop ik de diskette in het station maar bij het aanklikken van a: in deze computer krijg ik de melding een diskette te plaatsen. diskette is 100% zeker goed, meerdere diskettes geprobeerd uiteraard
vervolgens ga ik in bios kijken om even de boot sequence in te stellen op floppy om van floppy te booten.
het effect: tjidens het booten probeert hij inderdaad de floppy te lezen zonder gewenst resultaat.. echter ook geen foutmelding (die hij toch zou geven als floppy geen system disk zou zijn?)
bios resetten dan maar, loze poging :)
dus ik denk, flopy drive kapot. ik thuis even eentje gehaald en aangesloten maar het probleem blijft hetzelfde

iemand enig idee?
uiteraard heb ik de kabels meerdere malen opnieuw aangesloten en alles nagelopen

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:41

UTM

Mischien even andere FD-kabel proberen voor je diskette station? Als die brak is, kan hij idd de schrijf niet lezen ;)

Verwijderd

cryptapix schreef op 30 mei 2004 @ 23:53:
uiteraard heb ik de kabels meerdere malen opnieuw aangesloten en alles nagelopen
Jah, en ook al een andere kabel geprobeerd? Zo ja, dan kan je controller er wel eens aangegaan zijn. :r
w03f schreef op 30 mei 2004 @ 23:57:
Mischien even andere IDE-kabel proberen voor je diskette station? Als die brak is, kan hij idd de schrijf niet lezen ;)
IDE-kabel voor een diskette station? Die bestaan niet. Wel een FD-kabel...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 00:00 ]

• cryptapix
kabel zal ik wel eens proberen, nog niet eens aan gedacht |:(

controller kapot, mjah das niet op te lossen dus (of zijn er net zoals voor hdds ook pci fdd contolers?)
maar waarom zou zon ding ineens kapot gaan

Verwijderd

Ja, daar zijn ook "losse" controllers voor te krijgen. VLB, ISA en PCI. Waarom zou zo'n ding ineens stuk kunnen gaan? Vergelijk het maar met een ander apparaat wat zo ineens stuk zou kunnen gaan, dan denk je ook waarom. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 11:16 ]

• cryptapix
mjah waarom snap ik ook niet,
maar ik zie geen andere oplossing meer

zijn er test om te checken of controller kapot is?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Dat je geen melding in de bios krijgt zegt niet veel. Dat ie hem probeert te lezen maar niets detecteert lijkt mij meer een kapotte drive.

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 09:59
Lees eens wat TS typt...

Hij heeft andere FD getest, en die werkte ook niet...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 09:07

DSK

boeiend...

heb het ook al 2 keer voorgehad dat ze kapotgaan
gebruik die ondingen toch niet meer

misschien handiger om een USB diskdrive te kopen ipv. een zeldzaam kaartje te zoeken (in ISA/VESA versie vind je ze wel nog, maar PCI zijn ze eerder zeldzaam (of duur))

Blog (Linux-related)

• cryptapix
mjah ik geburik ook geen FD meer hoor, maar mn pa heeft het nodig om prijslijsten op diskettes te zetten (in fabrieken hebbe ze geen geavanceerde machines vaak :p)
volgens mij heeft zijn moederbord wel ISA slot dus daar zal ik dan eens naar kijken

Verwijderd

heb je de floppydrive wel na de twist in de kabel aangesloten?
Pagina: 1