Toon posts:

[MULTI-IP] Modem geeft meerdere ip's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom heeft net kabelfoon kabel gekregen, en is er hartstikke blij mee, alleen ik moet het allemaal installeren. Hij heeft een docsis modem, 1 netwerkkaart en hij krijgt daar een ip adres op van het modem, 172.18.* dat ding draait dus een dhcp server. Echter, na in bellen, krijgt de pc ook nog eens een internet adres 62.* . Het probleem is nu, dat windows 98 het ip pakt van de eerste ethernetadapter, terwijl de derde pas het internetadres heeft. Nu ben ik niet zo thuis meer in windows 98 en de externe toegangsadapters, maar ik wil dat zodra er ingebeld is, windows het externe ip adres gebruikt. Internet werkt wel als ik bij de tcp/ip instellingen van de netwerkkaart zelf het internetadres invul + subnetmask, alleen omdat het ip dynamisch is, veranderd dit elke keer als er ingebeld wordt, dus moet elke keer dat adres ingevuld worden...
Ipconfig geeft (voor volledigheid):

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 172.18.130.103
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.248.0
Standaardgateway . . . . . . . : 172.18.128.1

1 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnetmasker . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Standaardgateway . . . . . . . :

2 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 62.45.*
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . : 62.45.*

Verwijderd

Help Help!!!!!!!

Gelieve je voortaan aan onze regels te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:43 :
Help Help!!!!!!!

Gelieve je voortaan aan onze regels te houden.
Excuses, ik wist deze regel niet. Bedankt btw voor het aanpassen van de titel :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:45 ]

Verwijderd

Het heeft imo niet zozeer te maken met het hoeveelste IP iets is, maar meer met het feit dat je nu 2 default gateways hebt.

Vertel je modem dat hij _geen_ default gateway moet meegeven, en je probleem is opgelost. Het verkeer van/naar het modem gaat dan via het 'modem-IP' (zodat je wel bij de webinterface etc. kunt) en al het andere verkeer via internet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:48:
Het heeft imo niet zozeer te maken met het hoeveelste IP iets is, maar meer met het feit dat je nu 2 default gateways hebt.

Vertel je modem dat hij _geen_ default gateway moet meegeven, en je probleem is opgelost. Het verkeer van/naar het modem gaat dan via het 'modem-IP' (zodat je wel bij de webinterface etc. kunt) en al het andere verkeer via internet.
ja, dat zie ik nu ook. Ik zal het even proberen.
Moet alleen even achter het ip adres van het modem zien te komen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:51:
ja, dat zie ik nu ook. Ik zal het even proberen.
Moet alleen even achter het ip adres van het modem zien te komen...
Dat lijkt me toch 172.18.128.1 te zijn, anders is die gateway instelling wel heel erg wazig.

Mocht dat niet het IP zijn, je kunt op win2k en hoger onder dos intypen: arp -a om je arp-tabel te zien. Daar moet ie tussen staan. Of dat ook werkt voor win98 weet ik niet.

//edit
andere manier om achter het IP van het modem te komen.. doe een traceroute (onder dos: tracert <IP adres>) ergens naartoe. Het 1e IP wat hij geeft zal dat van je modem zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
even een update: door winsomzetting uit te zetten (wat op de een of andere manier aanstond), gaat het nu wel goed en is er maar een gateway. Pingen, telnet en remote control gaat allemaal goed, alleen browsen gaat helemaal niet, en ftp heel langzaam, terwijl de pingtijden goed zijn. Het modem staat beneden met een klein stukje coax en vandaar loopt een lange utp kabel naar boven. Echter, als het modem boven wordt gezet, met coax, en dan een klein stukje utp, dan werkt alles wel... Ik begrijp niet hoe het kan dat pingen etc. snel gaat, en browsen totaal niet, tenzij het anders wordt aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 09:35 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:35:
Echter, als het modem boven wordt gezet, met coax, en dan een klein stukje utp, dan werkt alles wel...
Zelf de rj45 aan de utp kabel geknepen?
Zoja dikke kans dat je de verkeerde kleur volgorde hebt gebruikt. Zie de FAQ voor de goede.
Weinig kleine packets gaat nog wel met een kabel met brakke adres-paren. Meer grotere packets gaat verkeerd..

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 02 juni 2004 @ 02:36:
[...]

Zelf de rj45 aan de utp kabel geknepen?
Zoja dikke kans dat je de verkeerde kleur volgorde hebt gebruikt. Zie de FAQ voor de goede.
Weinig kleine packets gaat nog wel met een kabel met brakke adres-paren. Meer grotere packets gaat verkeerd..
Ja, idd, dat heeft hij zelf geknepen, dus dat zal het zijn.
Pagina: 1