[Office 2003] Krijg pijlen niet meer gelijk

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Dit is een probleem wat mij al jaren het leven moeilijk maakt (diverse office versies). Ik kom er altijd wel weer uit via de één of andere manier maar het kost altijd zoveel moeite dat ik nu wel eens de echte oplossing wil weten.

In het plaatje hieronder heb ik rood omcirkeld waar het om gaat. Links maak ik tekstboxen met pijltjes en rechts wil ik dat weer doen maar krijg het met geen mogelijkheid meer op dezelfde hoogte. De hoogtes van de pijlen en textboxen zijn identiek maar op de één of andere manier lijnt office ze op een andere hoogte uit. Ook de pijl sluit niet meer netjes op de tekstbox aan. Ik moet hem er wat onder laten zweven of er in de tekstbox laten eindigen.

Hoe kan ik nou via een simpele handeling er weer voor zorgen dat de pijltjes weer aan sluiten en de textboxen op dezelfde hoogte komen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hoogvliet83/Klote%20office.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Beamer op 30-05-2004 23:22 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Het is geen antwoord op je vraag, maar is het niet handiger dit soort schema's in bv. powerpoint te maken en dan via knippen en plakken in word te gooien?

Als je in de properties van de boxen de absolute positie bij beide boxen gelijk hebt staan, zouden ze op dezelfde hoogte moeten staan. Doen ze dat niet, dan is dat een bug in office.. daar doe je weinig aan.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Zover ik weet kun je alleen de hoogte van de box zelf instellen maar niet de absolute hoogte. Maar is dit wel het geval dan hoor ik krijg hoe dat te doen want ik kan het nergens onder de properties van de box vinden.

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Beide rechthoeken selecteren, dan in het "draw" menu kiezen voor "align or distribute" en dan kiezen voor align top (of bottom, of wat je wilt)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande van Karina5000:

De absolute hoogte kan je via autovorm instellen intypen. Ook kan je het met de muis doen, houd alt in als je sleept en je kan het op de pixel nauwkeurig doen.

Daarnaast zou ik of Visio of de Organigram functionaliteit van Office gebruiken, niet zelf lijntjes trekken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
@Karina 5000 Ik kan niet meerdere van deze tekstvakken selecteren dat pakt hij gewoon niet.

@FJK Ik zie alleen autovorm standaard instellen maar nergens autovorm instellen. Let wel op dat hier hier om tekstvakken gaat ik zeg het nog maar een keer voor de zekerheid.

Ja ik moet misschien inderdaad de organogram van word eens gaan bekijken misschien is dat het probleem wel.

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Beamer schreef op 31 mei 2004 @ 00:15:
@Karina 5000 Ik kan niet meerdere van deze tekstvakken selecteren dat pakt hij gewoon niet.
Niet als je shift ingedrukt houdt? Anders met de selectiepijl om de vakken heen lassoën (weet even niet hoe het anders te omschrijven).

Anders inderdaad met Visio of met het organigramtool.

Verwijderd

Met je muiscursor in de rand van het tekstvak gaan staan, met de rechtermuisknop klikken, optie 'tekstvak opmaken' selecteren, tabblad 'indeling', knop 'geavanceerd':

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33601/full.jpg

edit:
disclaimer: dit is voor Office XP

Let op: daar staat nu: absolute positie t.o.v. kolom/alinea. Wil je echt absoluut positioneren, dien je hier 'pagina' oid van te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 00:28 ]

Pagina: 1