Toon posts:

|recovery| Favorieten terughalen van vorige XP instalatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb net Windows XP instalatie gedaan mijn vorige was na een jaartje dienst moe en deze instalatie is tevens LEGAAL :D

Alles netjes opgeslagen, Mail, instellingen, documenten....
Echter kom net na de instalatie er achter dat ik de Favorieten vergeten ben :(

Nu is mijn vraag is dat nog te redden, ik heb wel eens gelezen dat alles eigelijk nog op de HDD staat en langzaam overschreven word namate hij voller wordt.

Vorige instalatie Win XP PRO sp1 (geen fat 32 maar NTFS of zo iest'
Nieuwe instalatie Win XP Pro sp1 ander legaale cd ook NTFS met normale format uitgevoerd, geen snel dus.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die Favorieten kan terughalen... :X

)ik heb een linux knopix bootcdetje eventueel.)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je XP eerst hebt uitgeveegd en nu opnieuw geinstalleer ben je de oude gegevens 100% kwijt, aangezien je FAT32 nu ook helemaal opnieuw gevuld is. Sorry.
Ik zie dat je een normale format hebt gedaan, dan is alles gewoon weg. Zeker als er nieuwe informatie overheen geschreven is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 18:09
In de FAQ staat een stuk over data-recovery.

Verder heb ik op de frontpage wel eens artikel gelezen waarin gesproken werd over succesvolle data-recovery, zelfs na verschillende formats en overschrijvingen.
Alleen is dat veel te duur voor het recoveren van een rijtje favorieten...

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 30 mei 2004 @ 23:06:
Als je XP eerst hebt uitgeveegd en nu opnieuw geinstalleer ben je de oude gegevens 100% kwijt, aangezien je FAT32 nu ook helemaal opnieuw gevuld is. Sorry.
Ik zie dat je een normale format hebt gedaan, dan is alles gewoon weg. Zeker als er nieuwe informatie overheen geschreven is.
Ik had bij de vorige instalatie ook geen fat maar NTFS, was al bang dat de normale format alle heeft opgegeten.
Echter ben ik er van overtuigd dat er nog wel wat op de HDD is achter gebleven, heb in een pc blad wel eens gelezen dat het wel 10 formats duurde voordat 2 it studenten 2e hands aangekochte niet meer konden terug lezen.

Verwijderd

als je de partitie gewoon geformatteerd hebt, moet er nog (gedeeltelijk) unformat informatie staan. moet je ff zoeken naar progsels die dat kunnen terug halen

heb je die partitie opnieuw aangemaakt, dan wordt het tijd om pro's in te schakelen, maar ik durf te wedden dat jij er niet zoveel doekoes voor over hebt :)

ach, ik vergeet het ook wel eens met image terugblazen. de belangrijkste favo's heb je in een weekje weer, en het ruimt tenmnste op

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:15:
[...]

Ik had bij de vorige instalatie ook geen fat maar NTFS, was al bang dat de normale format alle heeft opgegeten.
Echter ben ik er van overtuigd dat er nog wel wat op de HDD is achter gebleven, heb in een pc blad wel eens gelezen dat het wel 10 formats duurde voordat 2 it studenten 2e hands aangekochte niet meer konden terug lezen.
Dat zou op zich kunnen, mits je na een format niets naar de disk schrijft. Zodra je begint te schrijven (zoals jouw XP installatie) worden de sectors waar vroeger je oude data stond gewoon overschreven. Einde oefening, echt waar.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 30 mei 2004 @ 23:16:
[...]

Dat zou op zich kunnen, mits je na een format niets naar de disk schrijft. Zodra je begint te schrijven (zoals jouw XP installatie) worden de sectors waar vroeger je oude data stond gewoon overschreven. Einde oefening, echt waar.
niet helemaal. bij het schrijven van een bit worden lang niet alle magnetische deeltjes in het "gebied" omgezet. daarom kun je info terughalen terwijl de hele schijf alweer overschreven is. het is alleen wel duur :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:18:
[...]

niet helemaal. bij het schrijven van een bit worden lang niet alle magnetische deeltjes in het "gebied" omgezet. daarom kun je info terughalen terwijl de hele schijf alweer overschreven is. het is alleen wel duur :)
Kan ik dat niet zelf?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:18:
[...]

Ja, maar dat is idd voor een particulier onbetaalbaar. In geval van TS is het m.i. niet meer mogelijk om nog iets terug te krijgen, zeker omdat ie er al een nieuwe XP overheen heeft gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:19:
[...]

Kan ik dat niet zelf?
in principe niet. de reden dat niet alle deeltjes omgezet worden is omdat je leeskop redelijk onnauwkeurig is. wil je de boel terughalen dan zal je apparatuur moeten hebben die de platters veel nauwkeuriger leest.

om je een ideetje te geven: als je niet al te veel pech hebt kunnen ze een ruime meerderheid van je gegevens recoveren, en het duurt slechts weekje. kostenplaatje tussen de vijf- en twintigduizend euro :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, hier houd het dus op?

Kan ik nog iets anders doen? URLs bij de provider opvragen ofzo (uit de vuurmuur)

Verwijderd

//brainstormen dan maar:
dat doet je provider nooit, ze hebben meer te doen.

maar: sinds een tijdje zijn ze verplicht alles te loggen. ken je toevallig iemand bij justitie dan kun je je eigen logs laten opvragen.

maar wat kan er in godsnaam zo belangrijk zijn aan een rijtje favos :?

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me heb er zo een laptopje voor over.
morgen mijn pda eens uit de auto halen (staat 70 kilometer vederop) hopelijk staan daat de favorieten wel op.
Windows systemsycronisatie heeft wellicht die urls meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer op de PDA ook niks :(
Pagina: 1