Toon posts:

ASUS K8V SE deluxe system failed due to cpu overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik heb net een Asus K8V SE moederboord geinstalleerd in een Antec Sonata life kast met een truepower 380 watt. Verder heb ik beide powerconnectoren aangesloten. Vervolgens heb ik een Athlon 3400+ met de bijgeleverde koeler aangesloten. Daarna de grafische kaart geplaatst.

Nu komt het probleem: Ik krijg geen beeld, wel een vrouwelijke stem die zegt: System failed due to CPU overclocking. Ik heb deze melding opgezocht in de handleiding maar daar wordt vermeld dat ik het in het bios moet wijzigen. Zoals ik al zei ik heb geen beeld! Daarna heb ik de CMOS leeggemaakt en ook geen succes. Zou het aan het moederboord liggen dat deze stuk is. Er was een probleem met de normale deluxe versie met de connectoren maar dit is een ander type moederboord.

Heeft iemand hetzelfde probleem?

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 09:07

Metalrick

tcpdump ninja

als je geen beeld krijgt moet je of een andere grafische kaart erin steken en kijken of die het doet of kijken of de cpu er goed in zit (kan ook door te veel koelpasta komen) je kan het ook beide doen natuurlijk! suc6 ermee!

Verwijderd

Ik heb nu even niet de gegevens, maar ik heb sinds kort ook dat bord met 3200+ 64 bit en ik moet zeggen dat ik de standaard instellingen wel raar vond staan, de proccessor stond bij mij goed verkeerd en aangezien je het geheugen ook apart de fsb kan instellen kan die ook wel eens fout staan.

Verwijderd

Heb ik ook ooit gehad op een K8V Deluxe... toen was de CPU dus dood. Probleem was toen de mem controller die doorgefikt was.

Verwijderd

Topicstarter
@WRXSTI:
Ik heb al een andere grafische kaart geprobeerd. Ik hoor ook verder geen piepjes die op een dode grafische kaart moeten duiden. Bij de installatie van de cpu gaat alles goed, klemmetje omhoog, cpu erin, klemmetje naar beneden. Ik heb nog gekeken naar de pinnetjes maar die staan allemaal recht.

@Thorry:
Hoe kan die mem controller nu doorfikken? Ze testen toch die cpu's van te voren?

Als iemand anders ook nog iets weet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 09:49:
@WRXSTI:
Ik heb al een andere grafische kaart geprobeerd. Ik hoor ook verder geen piepjes die op een dode grafische kaart moeten duiden. Bij de installatie van de cpu gaat alles goed, klemmetje omhoog, cpu erin, klemmetje naar beneden. Ik heb nog gekeken naar de pinnetjes maar die staan allemaal recht.

@Thorry:
Hoe kan die mem controller nu doorfikken? Ze testen toch die cpu's van te voren?

Als iemand anders ook nog iets weet?
Er kan altijd wel iets stuk zijn, wat dacht je van statische ontlading bij de installatie? Of gewoon een fabrieksfoutje?

Gewoon ff met een andere CPU proberen (neem je PC mee naar de winkel waar je em gekocht hebt en laat em daar testen)

Bij mij deed een andere CPU het wel, heb de CPU toen RMA gedaan en meteen een nieuwe gekregen.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Probeer die athlon64 3400+ eens opnieuw erin te zetten en de koeler er ook weer opnieuw opzetten. Wie weet heb je een foutje bij de installatie gemaakt...

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 12:27

Sorki

world wide wubbish

ik ken het probleem ;)

Je hebt waarschijnlijk DDR400 CL2 geheugen steken wat niet lekker werkt met een k8v :'( ... Je zal CL2.5 geheugen moeten aanschaffen

Probeer eens een oud latje ram erbij te steken (DDR266 CL2.5/3.0) dan zal ie wel opstarten.
-> omslachtig maar dan heb je je pc toch aan de praat in afwaching van je CL2.5 geheugen

[ Voor 10% gewijzigd door Sorki op 31-05-2004 15:39 ]

Sorki#2242

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorki schreef op 31 mei 2004 @ 15:29:
ik ken het probleem ;)

Je hebt waarschijnlijk DDR400 CL2 geheugen steken wat niet lekker werkt met een k8v :'( ... Je zal CL2.5 geheugen moeten aanschaffen

Probeer eens een oud latje ram erbij te steken (DDR266 CL2.5/3.0) dan zal ie wel opstarten.
-> omslachtig maar dan heb je je pc toch aan de praat in afwaching van je CL2.5 geheugen
:?

CAS 2 geheugen kun je te allen tijde op CAS 2.5 draaien, gewoon auto/by SPD uitzetten in BIOS en daar CAS 2.5 kiezen.

Maar geheugen is wel een relevant punt- exact wat voor geheugen zit er in het systeem en staan die reepjes op de Asus site als compatible vermeld :?

Oslik blyat! Oslik!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

je moet eerst in je bios in geraken e ;)

Edit:

het hoeft geen 266 te zijn, maar bij mij werkte het met een 266 / CL2.5 -> ik veronderstel dat het met eenderd welk 2.5 latje wel zal werken.

De bedoeling is gewoon je BIOS 2.5 te laten dedecteren wat ervoor zal zorgen dat het CL2 latje ook op 2.5 zal draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door Sorki op 31-05-2004 15:51 ]

Sorki#2242

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorki schreef op 31 mei 2004 @ 15:41:
je moet eerst in je bios in geraken e ;)

Edit:

het hoeft geen 266 te zijn, maar bij mij werkte het met een 266 / CL2.5 -> ik veronderstel dat het met eenderd welk 2.5 latje wel zal werken.

De bedoeling is gewoon je BIOS 2.5 te laten dedecteren wat ervoor zal zorgen dat het CL2 latje ook op 2.5 zal draaien.
OK, maar CAS 2 geheugen kan meer hebben dan CAS 2.5, BIOS defaults zouden op 2.5 of zelfs 3 moeten draaien. 2 is snelste, niet traagste instelling :o

Oslik blyat! Oslik!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

dion_b schreef op 31 mei 2004 @ 16:07:
[...]

OK, maar CAS 2 geheugen kan meer hebben dan CAS 2.5, BIOS defaults zouden op 2.5 of zelfs 3 moeten draaien. 2 is snelste, niet traagste instelling :o
IDD 2.0 is de snelste en DAT is het probleem :D --> dan krijg je die overclocking error.

Standaard staat deze BIOS op auto... bij het booten ziet de BIOS CL2 en gaat op z'n doos. Idioot ? Ja, standaard instellingen zouden (zoals je al zei) op 2.5 of 3.0 moeten staan.

Het is een beetje Kip & ei probleem... er werkt niets op cas 2 maar om de automatische detectie uit te schakelen moet je eerst wel in je bios geraken... -> laat hem 2.5 dedecteren is de oplossing ...

Sorki#2242

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

mijn cl2 geheugen werkt gewoon perfect met dit bordje op de auto stand
2x 512MB PC3200 DDR CL2 (Corsair CMX512-3200C2PRO)

Verwijderd

Jongens jongens toch, weer een discussie om niets. Je mobo komt helemaal niet zo ver dat ie geheugen gaat testen. Wat ie doet is de CPU initialiseren en die moet dan een OK signaal geven. Doet ie dit niet dan geeft ie een CPU failed error.

Als alleen de mem controller failed maar de CPU zelf niet dan krijg je dus een CPU failed due to overclocking error omdat de CPU zelf wel werkt, maar voor de rest niets kan doen omdat ie het geheugen niet kan aansturen. Normaal gezien is dat alleen zo als de boel is overgeclocked.

Na een reset draait het geheugen op 100 mhz, op de SPD settings. Op 100 mhz maakt je cas latency zo ontzettend weinig uit dat het daar niet aan zal liggen.

@TS:
Start de boel eens zonder iets eraan (dus ook zonder geheugen), eigenlijk alleen CPU + mobo + speakers. Je zult dat dezelfde melding krijgen.

Daarna ff andere CPU erin of deze CPU proberen in een ander mobo, je komt er dan achter welke van de 2 defect is. 90% kans dat het de mem controller in je CPU is.

Verwijderd

Topicstarter
@Sorki

Idd, het ligt aan het snelle geheugen!! Ik heb een ddr333 gepakt (cas 3.0) en daarbij ging het prima.
Misschien een tip om deze melding aan de Faq toe te voegen?

Ik heb trouwens ook het probleem met geheugen dat op een cas van 2.5 werkt. Daar krijg ik dezelfde foutmelding. Het blijkt verder dat ook de 2.0 goed werkt. Dan moet ik wel eerst met een reepje van Cas 3.0 opstarten. In mijn bios de latency verhogen, dus naar 2.5 of 2.0 en dan werkt zowel de 2.0 als de 2.5.

Wat mij betreft kan het slotje erop....

Ook de anderen trouwens bedankt voor hun reactie...!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 23:49 ]

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 22:57:
@Sorki

Idd, het ligt aan het snelle geheugen!! Ik heb een ddr333 gepakt (cas 3.0) en daarbij ging het prima.
Misschien een tip om deze melding aan de Faq toe te voegen?

Ik heb trouwens ook het probleem met geheugen dat op een cas van 2.5 werkt. Daar krijg ik dezelfde foutmelding. Het blijkt verder dat ook de 2.0 goed werkt. Dan moet ik wel eerst met een reepje van Cas 3.0 opstarten. In mijn bios de latency verhogen, dus naar 2.5 of 2.0 en dan werkt zowel de 2.0 als de 2.5.

Wat mij betreft kan het slotje erop....

Ook de anderen trouwens bedankt voor hun reactie...!
no problemo !

zo.... mijn goede daad voor dit jaar is alweer achter de rug ;)

Sorki#2242

Pagina: 1