Toon posts:

Verschil tussen zelf gebrande DVD of SVCD te zien op TV??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om een DVD brander te kopen, en het volgende speelt daarbij een rol.

Met een SVCD heb je een resolutie 480*576 met 25 fps.

Met een zelf gebrande DVD een resolutie van 720*576 met 25 fps.

Nu is mijn vraag, is het verschil tussen deze 2 groot?
Met andere woorden, is dit resolutie verschil duidelijk zichtbaar op een TV, of zie je er toch niets van, en is het niet de moeite waard om alleen hiervoor een DVD brander te kopen??

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je ziet er wel degelijk wat van. Bijvoorbeeld bij rook pluimen etc. Dan zie je kleine compressie foutjes lijkt het. En de helderheid daar zie ik zelf ook wel verschil in. Alleen de moeite als je eerst toch al een svcd film zou hebben loont niet om een dvd er dan van te maken.

Ik zou zeker een dvd fikker kopen kost isschien 20 a 30 euro meer en je hebt meer opties. Let er ook op of je misschien een dual layer wilt hebben :P

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

pietje63

RTFM

Ligt natuurlijk ook aan je tv... Heb je een 112 cm 100HZ breedbeeld of een 37 cm gewone tv..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Hangt ook een beetje van je bron af natuurlijk, als je een SVCD gaat omzetten naar dvd blijft het gewoon dezelfde kwaliteit :p

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet twijfelen, gewoon een brander kopen :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tuurlijk is dit zichtbaar. Denk ten eerste alleen maar aan de resolutie, en ten tweede aan de bitrate. SVCD komt niet verder dan 2400kpbs, DVD gaat tot 8000kpbs, ofwel meer ruimte voor detail = scherper!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1