Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Ideeën voor indeling voorkant

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
Ello,

Hieronder even een indeling van een nieuw te maken case. Voorkant wordt van alu.

Afbeeldingslocatie: http://www.mephix.com/front.jpg

De ronde knoppen aan de linkerkant wordt een fanbus. Rechts zitten bovenin de aan/uit en reset knoppen. Daaronder 3 schakelaars met led's voor ccfl, backlight van lcd en backlight van de fanbus.

Onderaan in het midden zit een koptelefoon aansluiting en 2x USB.

Iemand die het anders zou doen ? en waarom ?

Verwijderd

Ziet er strak uit hoor, maar je vraag is imo een beetje onzinnig.

Design is een persoonlijk iets, waarsch. zou iedereen het anders doen dan jij, omdat iedereen nu eenmaal een ander beeld heeft van 'de perfecte kast'.

Technisch gesproken zie ik geen enkele reden waarom je design niet zou kunnen.

• Mephix
true, true...

maar toch, dit is toch zeker al het vierde ontwerp wat ik wel wat vind. Ik had eerst de hele tijd 1 fan bijvoorbeeld.. en het lcd en de cdroms naast elkaar..

Laat ik het anders vragen dan.. hoe zouden jullie het zelf indelen als je ongeveer dezelfde onderdelen zou gebruiken. Fannetje meer of minder is dan niet echt boeiend, het gaat erom dat ik voor mezelf natuurlijk ideeën opdoe van layouts.

Overigens is dit denk ik de laatste mod die ik ga doen. Tot nu toe 2 bestaande cases verbouwd waarvan de laatste een HQ08 (tering wat een onding met lan's).. dus nu als laatste een zelfbouw proj.

Verwijderd

kan je je hd's niet aan de andere kant zetten, want anders zitten ze in de weg van de pci en agp poort(en), tis maar een tip eh, je moet het niet volgen.
tis maar wat ik zou doen

have fun modding :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 22:29 ]

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 22:22:
Ziet er strak uit hoor, maar je vraag is imo een beetje onzinnig.

Design is een persoonlijk iets, waarsch. zou iedereen het anders doen dan jij, omdat iedereen nu eenmaal een ander beeld heeft van 'de perfecte kast'.

Technisch gesproken zie ik geen enkele reden waarom je design niet zou kunnen.
K.vaar Ik bedoel dus Mephix |:(

bedoelt wat dus anders zou kunnen want we hebben al iets van 2 uur lopen kijken wat de mogelijk heden zijn maar misschien is er iets dat mooier zou staan :)

[ Voor 5% gewijzigd door enriqueeeee op 30-05-2004 22:31 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Waar wil je je moederbord plaatsen? wat worden de afmetingen van de kast? komt er nog iets van waterkoeling in? Als je dan zo'n (in mijn ogen) tamelijk nutteloze vraag stelt voor een nieuw topic, doe het dan goed.
Ik zat met dezelfde vraag maar heb 'm in het kleine mods topic gezet (hint)

Nooooh! Stahp!

• Mephix
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 22:27:
kan je je hd's niet aan de andere kant zetten, want anders zitten ze in de weg van de pci en agp poort
Daar zeg je wat.. die hdd's zijn nog best diep en zullen denk ik een stukje over het moederboard vallen (wat op de grond ligt). Aan de andere kant zal ik klem komen met ide-connectoren en proc...

Hoger zou in dat geval wel een oplossing zijn, maarja, dan zouden ze niet meer achter de fan zitten, want om die in dit ontwerp ook omhoog te halen is denk ik geen gezicht.

Thnx 4 teh input

edit:
hmmzz.. dit is toch wel echt een struikel punt.. hoezo onzinnig topique ? Ik gaat weer es ff nadenken :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Mephix op 30-05-2004 22:49 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Let wel op... in de situatie die je nu hebt... gebruik je 60mm fans, dus meer herrie...

• Mephix
KewlKiddo schreef op 30 mei 2004 @ 22:33:
Let wel op... in de situatie die je nu hebt... gebruik je 60mm fans, dus meer herrie...
Hmmzz.. zijn 80 mm fans.. heb alle echt mm gebruikt als pixels.. fan is dus 80 * 80 pixels op plaatje.

Een hdd is +/- 12 bij 2,7 cm = 120 * 27 pixels..

Tis dus redelijk in verhouding allemaal.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32
waar is die schattige diskdrive heen :'( voor de rest wel mooie look :Y)

• Mephix
WHA oplettend..

Sja, zo'n diskdrive.. * sigh *

Had gehoord dat Dell (?) standaard zijn pc's al niet meer levert met floppy? Is een extra optie :P

Maar serieus.. het enige waarvoor ik het gebruik is om een ghost bootflop met NDIS2 drivers te maken. En zelfs daarvoor gebruik ik meestal gewoon een boot-image voor cd's waar ik dan ff de juiste driver files enzo in prak...

En als laatste.. pc's genoeg hier met een floppy drive, dus als de nood echt hoog is kan ik die altijd nog gebruiken.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 00:13
Zou je die LCD niet vewrwisselen met je cd drives?? Lijkt mij mooier, en als de drive open is, kun je nog de lcd lezen.

;) Het is in mijn ogen gewoon een betere spot.

• Mephix
Hmm..

Afbeeldingslocatie: http://www.mephix.com/front2.jpg

Niet slecht, zeker omdat lcd dan alijd goed zichtbaar is. Hij zal eerst op de grond komen, straks met groter bureau misschien erop, maar toch altijd handig om lcd bovenaan te zetten...

Die schijven is nog wel klote.. of ik moet ze tegen de achterkant zetten, hoog genoeg, naast de voeding ofso, welke ook tegen de achterplaat komt.

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Wel zonde om je bakkie dan op de grond te zetten ;) Als je er een floppydrive bij zou doen zou de hele voorkant gelijk 'uit evenwicht' zijn, of je moet hem in het midden willen plaatsen maar dan word het daar weer zo vol. Weglaten is dan de beste optie ja. Verder is het handig om een tekeningetje van het interieur, van de zijkant gezien, te maken. Dan zie je gelijk of je in de knoei gaat komen met agp kaarten enz. en heb je ook een beter zicht op de airflow..
Hoe is je outtake eigelijk geregelt?

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Zoiets dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33596/full.jpg

De LCD en de CD-rom zitten nu niet meer in het midden, maar door de plaatsing van de knoppen lijkt het geheel toch 'in evenwicht' te zijn. Dat mis ik een beetje in jouw plaatje.

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/front4%5Bvermicellisoepstyle%5D.jpg

Nou word het weer meer een kwestie van stijl en smaak dan van functionaliteit en uitvoerbaarheid.

offtopic:
Woohoo! honderd-en-vijftigste post! En mogen er nog vele volgen... :)

/Edit
Ik bedenk me trouwens net dat die reset&powerbuttons daar niet erg praktisch geplaatst zijn als hij op de grond komt te staan..

[ Voor 42% gewijzigd door Vermicellisoep op 30-05-2004 23:49 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Wat ik bedoel.. zowel in het oorspr. als in het 2e ontwerp vind ik de plaatsing van de knoppen gevoelsmatig niet kloppen, het lijkt alsof ze er zo ingeplempt zijn.

Dit heeft volgens mij te maken met hoe je naar objecten kijkt, het geheel is uit balans. Als je de omtrek van je buitenkant verkleint en door het center van de fans trekt, heb je ongeveer het gebied waarin je je componenten imo moet proberen te plaatsen.

Als dit een A4-tje was, en je iets wilde drukken, heet dit geloof ik de 'gulden snede'. Het is een feit dat zaken die aan die snede voldoen om de een of andere manier 'makkelijker/prettiger' kijken.

Dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33598/full.jpg

zoiets is je gulden snede. Op basis daarvan kwam ik tot mijn herontwerp, maar zoals hier al terecht aangegeven word gaat het hier om smaak-technische aangelegenheden, zoals ik in mijn 1e post ook al aangeef. Technisch gesproken is elk design wel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 00:04 ]

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Afbeeldingslocatie: http://erik.isliev.nl/front.jpg

ik kwam uit op zo iets

om het allemaal een beetje symetrisch te krijgen
zal wel ff de lcd enzo om wisselen

H0w about zo iets hij is wel iets breder geworden anders paste de cd roms nie meer en het staat niet allemaal zo recht enzo als ik had gewilt

Afbeeldingslocatie: http://erik.isliev.nl/front4.jpg

kwee alleen niet wat ik met de usb en de jack in zou moeten doen

[ Voor 48% gewijzigd door enriqueeeee op 31-05-2004 00:28 ]

Verwijderd

In beide voorbeelden worden z'n HD's niet meer door een fan gekoeld..

Verwijderd

Vermicellisoep schreef op 30 mei 2004 @ 23:44:
Of zoiets:
[afbeelding]

Nou word het weer meer een kwestie van stijl en smaak dan van functionaliteit en uitvoerbaarheid.

offtopic:
Woohoo! honderd-en-vijftigste post! En mogen er nog vele volgen... :)

/Edit
Ik bedenk me trouwens net dat die reset&powerbuttons daar niet erg praktisch geplaatst zijn als hij op de grond komt te staan..
ik persoonlijk vind deze het mooist.
als je dan een soort van gaas voor de fan's zet lijkt het wel een oude radio van vroeger :P

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 01:07:
[...]

In beide voorbeelden worden z'n HD's niet meer door een fan gekoeld..
maar het is meer synchroomer en die hd die zou achter een fan kunnen ofzo

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 31 mei 2004 @ 01:24:
maar het is meer synchroomer en die hd die zou achter een fan kunnen ofzo
Hij is idd. meer symmetrisch. Ander punt van kritiek is dat je op sommige punten zo dicht bij de rand komt, dat er geen behuizing meer achter past :P

• Mephix
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 00:03:Dit heeft volgens mij te maken met hoe je naar objecten kijkt, het geheel is uit balans. Als je de omtrek van je buitenkant verkleint en door het center van de fans trekt, heb je ongeveer het gebied waarin je je componenten imo moet proberen te plaatsen.
Ja, wanneer je die lijn aanhoudt zou je dus vanzelf een soort evenwichtig geheel krijgen waardoor de layout wat netter overkomt...

Hmm.. daar een beetje op verder geprobeerd heb ik onderstaande net nog even gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mephix.com/front3.jpg

het extra bruine vierkantje wat er bij is gekomen is een IRdA :+

Outtake gaat nu dan aan de achterkant middels psu-fan en nog een 4-e fan die achter tussen de hdd's en de achterkant komt.

Dit ontwerp heeft duidelijk weer als nadeel de aan/uit en reset knoppen rechts bovenin.

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

@Mephix
In je laatste ontwerp vallen de power en reset buttons er helemaal buiten, vind ik persoonlijk niet erg stijlvol. Dan zou ik eerder kiezen voor iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/front6%5Bvermicellisoepstyle%5D.jpg
Ik heb 2 mogelijkheden aangegeven in de tekening, ik vind nr.1 het mooist omdat je dan nog een beetje verspreiding van de componenten hebt en niet alles in het midden.
Een derde mogelijkheid is bovenop de kast, als je niet al te ver uitstekende knoppen hebt kan dat best mooi worden. Zeker ook handig als 't beestje op de grond staat.

@De Generaal & Enriqueeee
Iets is symmetrisch of iets is niet symmetrisch (asymmetrisch) het kan er niet ergens tussen in zweven. Net als bij perfect; iets is perfect of iets is niet perfect, iets is niet meer perfect/meer symmetrisch dan iets anders. Hetzelfde geld voor synchroon. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Vermicellisoep op 31-05-2004 11:22 ]

Nooooh! Stahp!

Pagina: 1