Toon posts:

decoupeerzaag?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog aan de slag met een decoupeerzaag vor mijn kast, lukt dat een beetje met zo'n apparaat of..

Ik heb namelijk nog nooit met zoiets gewerkt. Een vriend van me gelukkig wel en die helpt dan mee maar kan daar iets fatsoelijks uitkomen?

En verder, soms verhuren bedrijven weleens apparaten (praxis, hornbach etc) is dat duur?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
Is zeer goed te doen met een decoupeerzaag.
Je moet alleen wel een zaagblad nemen met kleine tandjes en ik adviseer je om gehoor bescherming te gebruiken.
(Mijn oren suisde een uur later nog:))

Je kunt er volgens mij ook wel een huren bij de bo-rent voor ongeveer 30,-

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

dat gaat prima... let er wel op dat je um niet te snel zet.. het juiste zaagje er in, en rustig zagen ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 12:53
Dremel schijnt ook een goed hulp gereedschap te zijn.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

yeps.. maar voor 'grote' oppervlaktes is een dekoepeerzaag :) een betere oplossing... of je moet schijfjes te veel hebbu! ;)

• abwouters
dremel is kut, kost veel te veel geld en kan lang niet zo netjes (recht en zonder bramen)
als met een decoupeer zaag.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Probeer eens met een Dekoepeerzaag :) een hoekje van 2CM netjes te halen ;)

• abwouters
Daar hebben ze raspen, veilen en schuur papier voor uitgevonden.

Is bij mij dus zeer goed geslaagd al zeg ik het zelf.:) (pics volgen nog wel een keer.)

( er zitten 8 bochten in met een straal van zo'n 2 cm)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus geen rafelige randen :?

Oh en er moeten nog 2* 80mm gaten in komen, zijn dat soort boren duur of te huur :)
EN wat is een andere eventuele oplossing, gaat dat ook met een decoupeerzaag lukken?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
dremel is over het algemeen minder geschikt dan een gewone decoupeerzaag.

een decoupeerzaag huren kan gewoon bij de praxis tegen 7.50 per dag of iets dergelijks.

gehoorbescherming is aan te raden, maar wat echt belangrijk is is oogbescherming. een decoupeerzaag is een van de ergste dingen die er zijn als het gaat om kleine stukjes metaal richting ogen gooien. en ik heb al meerdere malen gehad dat ik een kwartier bezig was zo'n stukkie metaal uit mn ogen te vissen. dat is niet echt leuk.

ik gebruik nu meestal mn motorhelm. heb ik ook meteen gehoorbescherming..

Verwijderd

Topicstarter
Das een idee ja gewoon mijn oude motor helm opzetten.

Alleen mijn keel is daarbij niet beschermt, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik.

En die 80mm hoe zit het daarmee..

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het gaat voornamelijk om je oren (geluid) en je ogen (metaalsplinters) Houd trouwens wel je mond dicht bij het zagen....

Is het misschien niet een ideetje om eens een bezoek te brengen aan de Praxis / Gamma en daar even de prijzen te bekijken?

GOEDE grote-gaten zagen (80mm) verkopen ze niet bij de bouwmarkt, zal je een speciaalzaak voor moeten opzoeken. Maar als je maar 2 gaten wilt, doet een goedkope het ook goed. Is alleen (veel) sneller bot.

Prijzen van verhuur zijn gewoon te vragen bij de verhuurbalie.

Ik zou wel 2 dingen doen als je nog nooit met een decoupeerzaag gezaagd hebt:

-Het of een ander laten doen die meer met zo'n ding werkt.
-De boel goed afplakken met papiertape, tegen de krassen. Desnoods dubbele laag (better safe than sorry)

Zorg ervoor dat je geen haast habt, het valt voor sommige mensen niet mee iets recht te zagen met een decoupeerzaag.

Korte bochten zijn goed te maken met een decoupeerzaag, maar je moet het niet in 10 seconden af willen hebben. Rustig aan, alles.

Je kan beter een half uur langer aan het zagen zijn, dan 3 uur aan het vijlen omdat het krom is.

Verwijderd

Wederom een wijze raad van de "bouwmarkten-kenner" :)

Heej Herman, ik heb pas iets ontdekt!! :)
Bij een interieurbouwerszaak hebben ze van die grote apparaten staan die gaten in metaal kunnen ponsen. Ik heb nu mijn nick in mijn case laten ponsen voor maar 1 fles wijn :) Ziet er supergelikt uit en zonder bramen... Plexiglas ertegenaan gepopnageld (industrial-look, 2 nagels per cm :))en hoppa !! :) Ziet er supergeil uit. Ik maak eerdaags wel ff foto'zzzz

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zie hem wel verschijnen......

Zit trouwens naast een RVS-tanks bouwer, maar heb nog geen vrienden gemaakt...

Groeten,

Bertus Bouwmarkt. :P

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
jepz. eerst het figuur uittekenen en dan met de decoupeerzaag langs het lijntje.. is geen probleem en geeft (als je er een klein beetje gevoel voor hebt) een prachtig resultaat

Have a wheelie good weekend!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

IK had desastreuze effecten met een decoupeerzaag. Kreeg mijn kast niet lekker liggend op een plat vlak. Oh oh, weer veel te gehaast geweest..:(

Verwijderd

=|
Ik heb eerst een beetjuh rond-ge-searched op het GoT forum =) En wat info gehaald over hoe ik zoiets het beste zou kunnen doen. Nou mij leek de decoupeerzaag het beste, en we hebben er zelf ook al een, dus ik naar de hubo en even zo'n metaal zaagje gehaald. Ik kom thuis (nog nooit een decoupeerzaag aangeraakt =) dus eerst maar fkes proberen. Ik een oud stuk metaal gepakt. en fkes zagen =)) Ging best lekker en een mooi resultaat. Dus ik tekende het rondje (voor de koeler) af, en boorde een gaatjuh waar de zaag in moest =)
Ik de zaag erin, en hopsakee een perfect rond gat =)) 4 gaatjes voor de schroevjus, koeler erop, fingerguard erop en klaar is MaSsiE =)) Alles ging gesmeerd en een mooi resultaat =) En ik kan het nog veeeeeeeeeel vaker doen want ik heb die zaagjus nu toch thuis liggen =D

edit:

Die zaagjes waren BTW 2 voor 7,60 niet los verkrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Okay na kerst dan maar zaagjes halen en die vriend van mij heeft mts en hts dus die zou met zijn praktijk toch wel iets moois moeten kunnen maken :)

Ik heb btw ook nog gaten van 3cm doorsnee nodig voor in mijn frontje, hoe kan ik dat het beste doen (welk gereedschap?)

Verwijderd

pak gewoon een kleine flex dat schiet tenminste op
zo heb ik laatst een kast aangepast omdat een mobo er niet inpaste (ff een drive bay weghalen)

Verwijderd

Nadat ik heb afgetekend heb ik eerst binnen de lijn een zo'n groot mogelijk gat gemaakt met de decoupeerzaag en daarna verder afgewerkt met de dremel + schuurpapier ed.
Pagina: 1