Toon posts:

[Fedora Core 2]Ervaringen, tips ?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
WAs er op zoek naar maar vond hem tot mijn verrassing niet, alleen een roep dat ie als release zou komen en losse punten.

Wellicht nuttig om het wat puntsgewijs te doen, leest snel wat plus en min is.
Toelichting kort erbij of indien langer apart eronder zodat de punten overzichtelijk blijven.

De 1e indruk van hier, ik update wel weer.

Systeem:
Laptopppie Asus L3800C, 512 MB, 40 gieg HD, via server naar kabel, USB stick aanwezig, modem, DVD/CD-brander. In multi-boot met 98 en XP.

* installatie an sich: kiezen voor upgrade en clean --> clean, OK, data partitie niet geformatteerd.
* redelijk volledige install gedaan
* mounten van mijn XP partities: probleemloos
* netwerk/internet in 1x werkend
* snd in 1x
* USB-stick: wordt herkend maar nog niet geprobeerd
* modem ? PM, geen haast
* naast muis werkt ook het ingebouwde muisje (naam even kwijt) in 1 x, al meteen bij het opstarten zodat je tenminste de details zichtbaar kunt maken... misser om die standard te verbergen (uitzoeken hoe dat terug kan naar normaal, is toch erg handig, ben het erg gewend)
* ACPI: bij het instellen wordt er voor de verkeerde checksum gewaarschuwd. Terecht want ze doen het systeem crashen als ze weer aktief gemaakt worden... :(
Optie deinstalleren en handmatig? PM?
* Mail: Ximian Evolution, probleemloos te configureren en oude mail te importeren.
* Gnomemeeting: zoeken naar de capture.. die van de ALSA mixer zat "vast" .. uiteindelijk via KMix werkend gekregen. Mijn mic bleek ook niet best te zijn... gaf meer problemen dan ik dacht (verkeerde belasting op input?). ALSA werkt dus idd nu standaard.... althans hier ;)
* Programma's: nog weinig getest, komt nog wel. 1e indruk wat ik opende werkte.
*..... to be updated

Kortom: niet slecht, maar pas <1 dag ervaring. ACPI blijft nog wel een zorgenkind. Het mag dan wel "erin" zitten maar als het "nog" niet werkt
CD'tje branden ben ik nog niet aan toegekomen (doe ik normaal ook niet zoveel)

Graag jullie punten! Ben erg benieuwd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft iemand Fedora Core twee al draaiend onder VMware? Nadat ik handmatig mijn Grub configuratie heb aangepast om de goede root parameter aan de kernel mee te geven start hij wel door; maar stopt zodra de grafische schil geladen moet worden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 16:19

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

heb ik daar niet iets over gelezen dat je in je *nix andere scherm opties moet instellen?
(geloof iets van 256 kleuren ofsow?)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik snap niet helemaal het nut van dit topic, maar hier mijn bijdrage.
Installatie ging prima, maar heb zelf een nieuwe kernel opgezet omdat ik bv data van een NTFS-partitie wil kunnen lezen.
Enig probleempje wat ik heb is dat mijn beeldscherm om het half uur ongeveer even op zwart gaat en als ik mijn kb of muis beweeg dat het weer meteen actief wordt.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Heb 'm ook geinstalleerd van dvd. De installer beschuldigde mij ervan aan de partities gesleuteld te hebben en hing... (fedora core 1 had er geen problemen mee) Na de schijf te hebben schoon geveegt ging het wel goed. (sorry BeOS....) Jammer dat er geen simpele optie is om bestaande partities te mounten, zoals in slackware.

Als ik m'n usb wacom-graphire tablet er in heb zitten tijdens de installatie heb ik geen muis. Niet zo'n probleem, zit er al in vanaf redhat 8 ofzo. Het probleem is dat ik het nu na de installatie ook niet meer aan de praat krijg. Iemand al een wacom werkend gekregen onder fedora core 2? icm met een gewone ps/2 muis?

De desktop zelf is lekker vlot. Mede door de 2.6 kernel neem ik aan. Het hernoemen van applicaties naar een gebruiksvriendelijker naam in het menu is niet echt super. Ik heb een muziek-speler en een muziek-afspeler en een media-speler of iets dergelijks. Ook heb ik e-mail en Evolution e-mail. Bijde openen evolution.... Beetje nutteloos. En dan zijn er nog applicaties die hun gewone naam hebben. Doe het dan goed of helemaal niet.

verdere ervaring moet ik nog opdoen. Als ik m'n muis/wacom aan de praat krijg....

Verwijderd

Spider.007 schreef op 30 mei 2004 @ 21:24:
Heeft iemand Fedora Core twee al draaiend onder VMware? Nadat ik handmatig mijn Grub configuratie heb aangepast om de goede root parameter aan de kernel mee te geven start hij wel door; maar stopt zodra de grafische schil geladen moet worden.
Nee nog niet gelukt ik krijg steeds een paniekerige kernel ;). Debian staat er nu op en die werkt wel lekker maar met een oudere kernel : 2.4. Met de nieuwe kernel krijg ik errors tijdens het compilen... Misschien ligt het aan vmware i donno?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry, maar dit is niet de bedoeling in NOS. Je kunt na het installeren aangeven welke problemen je hebt, maar we zijn hier niet gedient van algemen tips/trucs topics.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.