WAs er op zoek naar maar vond hem tot mijn verrassing niet, alleen een roep dat ie als release zou komen en losse punten.
Wellicht nuttig om het wat puntsgewijs te doen, leest snel wat plus en min is.
Toelichting kort erbij of indien langer apart eronder zodat de punten overzichtelijk blijven.
De 1e indruk van hier, ik update wel weer.
Systeem:
Laptopppie Asus L3800C, 512 MB, 40 gieg HD, via server naar kabel, USB stick aanwezig, modem, DVD/CD-brander. In multi-boot met 98 en XP.
* installatie an sich: kiezen voor upgrade en clean --> clean, OK, data partitie niet geformatteerd.
* redelijk volledige install gedaan
* mounten van mijn XP partities: probleemloos
* netwerk/internet in 1x werkend
* snd in 1x
* USB-stick: wordt herkend maar nog niet geprobeerd
* modem ? PM, geen haast
* naast muis werkt ook het ingebouwde muisje (naam even kwijt) in 1 x, al meteen bij het opstarten zodat je tenminste de details zichtbaar kunt maken... misser om die standard te verbergen (uitzoeken hoe dat terug kan naar normaal, is toch erg handig, ben het erg gewend)
* ACPI: bij het instellen wordt er voor de verkeerde checksum gewaarschuwd. Terecht want ze doen het systeem crashen als ze weer aktief gemaakt worden...
Optie deinstalleren en handmatig? PM?
* Mail: Ximian Evolution, probleemloos te configureren en oude mail te importeren.
* Gnomemeeting: zoeken naar de capture.. die van de ALSA mixer zat "vast" .. uiteindelijk via KMix werkend gekregen. Mijn mic bleek ook niet best te zijn... gaf meer problemen dan ik dacht (verkeerde belasting op input?). ALSA werkt dus idd nu standaard.... althans hier
* Programma's: nog weinig getest, komt nog wel. 1e indruk wat ik opende werkte.
*..... to be updated
Kortom: niet slecht, maar pas <1 dag ervaring. ACPI blijft nog wel een zorgenkind. Het mag dan wel "erin" zitten maar als het "nog" niet werkt
CD'tje branden ben ik nog niet aan toegekomen (doe ik normaal ook niet zoveel)
Graag jullie punten! Ben erg benieuwd.
Wellicht nuttig om het wat puntsgewijs te doen, leest snel wat plus en min is.
Toelichting kort erbij of indien langer apart eronder zodat de punten overzichtelijk blijven.
De 1e indruk van hier, ik update wel weer.
Systeem:
Laptopppie Asus L3800C, 512 MB, 40 gieg HD, via server naar kabel, USB stick aanwezig, modem, DVD/CD-brander. In multi-boot met 98 en XP.
* installatie an sich: kiezen voor upgrade en clean --> clean, OK, data partitie niet geformatteerd.
* redelijk volledige install gedaan
* mounten van mijn XP partities: probleemloos
* netwerk/internet in 1x werkend
* snd in 1x
* USB-stick: wordt herkend maar nog niet geprobeerd
* modem ? PM, geen haast
* naast muis werkt ook het ingebouwde muisje (naam even kwijt) in 1 x, al meteen bij het opstarten zodat je tenminste de details zichtbaar kunt maken... misser om die standard te verbergen (uitzoeken hoe dat terug kan naar normaal, is toch erg handig, ben het erg gewend)
* ACPI: bij het instellen wordt er voor de verkeerde checksum gewaarschuwd. Terecht want ze doen het systeem crashen als ze weer aktief gemaakt worden...
Optie deinstalleren en handmatig? PM?
* Mail: Ximian Evolution, probleemloos te configureren en oude mail te importeren.
* Gnomemeeting: zoeken naar de capture.. die van de ALSA mixer zat "vast" .. uiteindelijk via KMix werkend gekregen. Mijn mic bleek ook niet best te zijn... gaf meer problemen dan ik dacht (verkeerde belasting op input?). ALSA werkt dus idd nu standaard.... althans hier
* Programma's: nog weinig getest, komt nog wel. 1e indruk wat ik opende werkte.
*..... to be updated
Kortom: niet slecht, maar pas <1 dag ervaring. ACPI blijft nog wel een zorgenkind. Het mag dan wel "erin" zitten maar als het "nog" niet werkt
CD'tje branden ben ik nog niet aan toegekomen (doe ik normaal ook niet zoveel)
Graag jullie punten! Ben erg benieuwd.