Toon posts:

GPU kapot? (nog een, hehe...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar eens was system specs:
Asus P4P800
Intel P4 3.2
FX 5900 Ultra
Corsair XMS PC4000

Sinds een tijdje doet de PC nogal vaag in games.
De FPS is te laag, en voor het minste stottert 'ie.
In 3dMarks '03 haalt hij 3000 punten minder dan "normaal".

Heb verschillende drivers geprobeerd.
Formateren ook geprobeerd...

Ik heb, toen ik deze rotzooi pas had, wel flink zitten overclocken en benchmarken, zou daardoor mss nu nog wat kapot zijn gegaan?

(Of kan het ook nog wat anders zijn dan de GPU?)

Verwijderd

3d mark 2003 gebruik je gpu veel meer dus ik denk dat het probleem eerder bij je videokaart dan je cpu ligt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien de kaart eens in een andere pc proberen? Dan kan je zeggen of het echt aan de kaart ligt of aan een ander onderdeel in het systeem :)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 21:40:
3d mark 2003 gebruik je gpu veel meer dus ik denk dat het probleem eerder bij je videokaart dan je cpu ligt.
Hij heeft het over zijn GPU (graphic processor unit) niet zijn CPU (central processor unit)

gpu is onder deel van zijn videokaart

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

TESTEN!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Andere drivers? Welk besturingssysteem draai je?

Een FX5900 XT staat garant voor ongeveer 3000 - 4000 3DMarks (dacht ik? Kan zogauw ff de Orb niet checken...) Dus misschien moet je daar ff mee vergelijken?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Moffin schreef op 30 mei 2004 @ 21:47:
[...]

Hij heeft het over zijn GPU (graphic processor unit) niet zijn CPU (central processor unit)

gpu is onder deel van zijn videokaart
sorry had niet goed gelezen en dacht dat er cpu stond.

Probeer zoals eerder al gezegd je kaart is in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 30 mei 2004 @ 21:59:
Andere drivers? Welk besturingssysteem draai je?

Een FX5900 XT staat garant voor ongeveer 3000 - 4000 3DMarks (dacht ik? Kan zogauw ff de Orb niet checken...) Dus misschien moet je daar ff mee vergelijken?
Zoals ik al had gezegd, ik heb verschillende drivers geprobeerd.
WinXP.

Ik heb geen 5900 XT, ik heb een 5900Ultra.
Mijn hoogste 3dmarks score is 7500, toen ik hem vandaag draaide was dat 4600.

Zal morgen eens met een andere PC proberen inderdaad :)

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:48
En niet toevallig CPU slurpende processen op de achtergrond draaien (spyware, virus)?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Infinitive schreef op 30 mei 2004 @ 22:16:
En niet toevallig CPU slurpende processen op de achtergrond draaien (spyware, virus)?
Lijkt me sterk, net alles opnieuw geïnstalleerd...
Voor de format was het ook.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz..

'k Zie net dat AGP transfer rate op PCI staat :-/
Met progjes zoals nVHP en Rivatuner kan ik het ook niet veranderen.
In de BIOS staat het ook niet (of ik kijk er overheen).

:(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Chipset drivers installeren lijkt me dan? :)

C:\>_

Verwijderd

idd, je bent de chipset drivers vergeten! Dan zul je idd wel laag scoren ja :)

• stievelke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02-2021
het probleem is opgelost .
hij was inderdaad de chipset drivers vergeten 8)7

athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu

Verwijderd

Ff een ander vraagje kan het kwaad als je al eventjes gedraaid hebt zonder chipset drivers want ik heb namelijk bijna het zelfde probleem.
Nadat ik de chipset drivers wel geinstalleerd had, als ik dan directdraw en direct3d ging testen in de dxdiag dan hakkelden beide tests zodra ze full screen gingen.
En bepaalde games liepen op een gegeven moment gewoon vast en andere games dan weer niet ik heb praktisch alle nvidia drivers wel geprobeerd. Maar niets hielp.
Ik heb vorige week ook erg veel problemen gehad met mn sata schijf.
Daarvan was de partitietabel kapot dus alles via een andere harde schijf op fouten gecontroleerd en daarna ging alles weer goed behalve bovenstaand probleem.
Dus ik dacht ik vraag het hier. bvd.

MSI KT6 Delta
Ahtlon XP 2800 +
512 MB DDR
Geforce FX 5900 XT

Verwijderd

Ff een ander vraagje kan het kwaad als je al eventjes gedraaid hebt zonder chipset drivers want ik heb namelijk bijna het zelfde probleem.
Nadat ik de chipset drivers wel geinstalleerd had, als ik dan directdraw en direct3d ging testen in de dxdiag dan hakkelden en liepen ze erg traag zodra beide tests full screen gingen.
En bepaalde games liepen op een gegeven moment gewoon vast en andere games dan weer niet ik heb praktisch alle nvidia drivers wel geprobeerd. Maar niets hielp.
Ik heb wel vorige week veel problemen gehad met de partitietabel van mijn SATA HD maar die via een andere hd weer gefixd maar als ik ook van die andere schijf boot dan werkten de DirectX testen ook niet goed.
Dus ik dacht ik vraag het hier. bvd.

MSI KT6 Delta
Ahtlon XP 2800 +
512 MB DDR
Geforce FX 5900 XT

Verwijderd

oops sorry per ongeluk dubbel gepost

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Flexman, Edit dan die 2e post en post niet nog een 3e keer om te zeggen dat ie dubbel is.

En nee je kan gewoon draaien zonder chipset drivers. Meestal installeert Windows wat oudere.

Maar gewoon van je moederbord bakker de nieuwste Chipsets halen. Of van je chipset bakker. Meestal ook aangegeven op je moederbord bakker site zoals ik dus al zei. Voor site's moet je maar kijken in de FAQ. (8>

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1