Toon posts:

Farcry traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Farcry ik bij traag en de resolutie kan ik ook niet egt hoog zetten anders word het bijna een dia voorstelling.
Ik heb deze spullen.
P4 1.5 Ghz
1024 GB werkgeheugen Rimm
Geforce 3 64 MB werkgeheugen

Ik zit zelf te denken een nieuwe grafische kaart omdat de rest voldoende moet zijn denk ik zo heeft iemand commentaar over wat ik als eerst kan upgraden!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 22:57
Je videokaart is duidelijk de bottlenek, je moet minimaal een radeon 9500 hebben wil je het een beetje fatsoenlijk kunnen spelen.
Maar wat voor moederbord + wat voor geheugen (PC2100, PC2700 etc) heb je?
Wat meer informatie zou wel handig zijn, maar het is duidelijk dat je videokaart te langzaam is voor farcry.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is idd wel duidelijk dat het voornamelijk aan je videokaart ligt, al is 1.5 Ghz nou ook niet echt je van het, ik geloof dat de aanbevolen cpu 2.0 Ghz is

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
En je moet ook niet vergeten dat de eerste Pentium 4's (onder andere dus de 1.5 Ghz) nou niet echt prestatiebeesten waren, je kan beter een Pentium 3 op 1.1/1.2 Ghz hebben dan zo eentje ;)

The devil is in the details.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:51
Maar dan nog ligt het aan de videokaart. Als je iets wil gaan upgraden, is het de videokaart. Persoonlijk zou ik een ati radeon 9800 pro halen, is maar 200 euro en gaat als een tiet

Steam

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 15:48
hmm met een gf3 ken je beter op een low reso spelen en de details zo veel mogelijk omlaag zetten niet helemaal maar wel zoveel mogelijk.

en ja je gf3 is best wel een bottleneck een andere halen is wel een goed idee.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie´s ik vermoede zelf ook als dat de grafischekaart ter kort schiet.
Denk dat ik er een Geforce 6 in pleur, de rest upgrade ik later wel.
Het werkgeheugen was trouwens 1024 Rimm (je weet nog wel dat verhaal met rambus).

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik speelde hem met een AMD 1,4 , 512 SD ram een GEForce 4 TI4600 en het spel deed het perfect als ik alles op High zettuh! Dus koop idd die nieuwe Videokaart! K vraag me wel af waar je een GeForce 6 gaat kopen? We zitten pas bij 5 hoor volgens intieme bronnen : :)

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 00:35

Addict

Het leven is een plak kaas.

dimitio schreef op 30 mei 2004 @ 20:57:
Je videokaart is duidelijk de bottlenek, je moet minimaal een radeon 9500 hebben wil je het een beetje fatsoenlijk kunnen spelen.
Maar wat voor moederbord + wat voor geheugen (PC2100, PC2700 etc) heb je?
Wat meer informatie zou wel handig zijn, maar het is duidelijk dat je videokaart te langzaam is voor farcry.
euh.. ik heb een 9600 pro, waar hij goed op draait?? dus 9500 is niet minimaal. (voor degenen die het niet weten (wat ik hiet niet verw8) een 9600 is langzamer)

[ Voor 8% gewijzigd door Addict op 31-05-2004 15:30 ]

Addict

• Mentalist
  • Laatst online: 22:22

Mentalist

[avdD]

samaarst schreef op 31 mei 2004 @ 15:28:
[...]

euh.. ik heb een 9600 pro, waar hij goed op draait?? dus 9500 is niet minimaal. (voor degenen die het niet weten (wat ik hiet niet verw8) een 9600 is langzamer)
Denk je serieus dat een 9600 Pro langzamer is dan een 9500 non-pro?

Heb zelf trouwens een 9500 non-pro 64MB, Far Cry draaide best.. (met lage details). Alleen vond ik het een rukspel, dus ik speel het niet meer :P.

Een 9600 non-pro is idd iets langzamer dan een 9500 non-pro.

En ja, zoals December al opmerkte : een P4 op 1,5Ghz heeft maar 256K cache. De P4 is jammer genoeg nogal afhankelijk van geheugenbandbreedte en cache, dus dat hakt er aardig in.. Als je moederbord het aankan kan je wellicht kijken naar een snellere Northwood, of nog beter, doe je moederbord/geheugen/processor allemaal weg (ik las dat je Rambus geheugen hebt) en koop b.v. een nForce2 moederbord, PC3200 DDR en een snelle Athlon XP. Een vergelijkbaar P4 of 64bits AMD systeem kan natuurlijk ook, maar dat valt meestal iets duurder uit. Zo'n combinatie is wat geschikter voor games ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 31-05-2004 17:08 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:08

bonzz.netninja

Niente baffi

gfroce fx5200 doet het ook prima, kanik met zekerheid zeggen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Alleen een 9500Pro is sneller dan een 9600Pro, sommige gevallen zelfs sneller dan een XT. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Ik speel het met een FX5200Ultra 128Bit en 256MB geheugen, en draait best hoor.
Maar ik draai het wel op een P4 3.0 GHz HT.
Eigenlijk wil ik wel een 9800 Pro, maar echt nodig is het niet. :P

Verwijderd

Topicstarter
Annihilator17 schreef op 31 mei 2004 @ 15:18:
Ik speelde hem met een AMD 1,4 , 512 SD ram een GEForce 4 TI4600 en het spel deed het perfect als ik alles op High zettuh! Dus koop idd die nieuwe Videokaart! K vraag me wel af waar je een GeForce 6 gaat kopen? We zitten pas bij 5 hoor volgens intieme bronnen : :)
Op de site van Alternate staat er al 1 van Club3D, jah moet inderdaad nog binnekomen maar ut duurt nie lang meer
Die ga ik niet halen wacht op eentje van MSI of ASUS een beetje degelijke merken.
MSI heeft dr al 1:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=595
Van ASUS kan ik er nog geen vinden
Tis nu ff wachten welke het eerste bij Alternate kom en het meeste software en andere extra´s mee leveren want ze gebruiken tog allemaal het voor geschreven ontwerp van Nvidia.
Pagina: 1