[Far Cry] Loopt traag met FX5200 *

Pagina: 1
Acties:

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 19:58
Ik heb een vrij vreemd probleem met het spel Farcry.
Als ik bij het spelen gewoon 'buiten' rondloop doettie het prima maar (voor diegene die het spel kennen) zodra ik het schip inga (Dus naar binnen ga :+) begint alles te haperen. De graphics blijven nog wel goed, alleen reageert hij niet meer goed. Als ik naar voren wil lopen, loopt hij pas 1 seconde later naar voren, en hij reageert ook slecht op mijn muis. Hij blijft telkens iets van een seconde hangen voordat hij draait of schiet. Hierdoor wordt ik dus iedere keer kapotgeschoten :(

Dit vind ik redelijk vreemd, omdat sowieso de introfilmpjes enzo gewoon prima afgespeeld worden, en de 'buiten'-missies het ook gewoon goed doen.

Het lijkt me niet dat het aan mijn systeem kan liggen, want dat is vrij nieuw, en als ik naar de systeemeisen van farcry kijk zou het gewoon moeten werken. Ik heb nu dit in mijn systeem:

Intel Pentium 4 CPU 2.60 Ghz
512 MB DDR Geheugen
nvidia Geforce FX 5200

Een vriend van mij die aardig verstand van zulke grappen heeft, heeft er al naar gekeken, en heeft er een mindere driver opgezet, omdat hij met een nieuwere driver helemaal geen omgeving liet zien, alleen een wit level met wat relief erin :?

Ik heb nu deze driver:

Startstorm 56.72X

Misschien iemand bekend met dit probleem, en/of weet iemand misschien een oplossing? Want dit speelt erg irritant :(

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:37

Virgil

We're not alone

Nou, ik neem aan dat je videokaart het niet aan kan. Helaas voor je.

Het mag mischien wel een FX5200 wezen, maar bekend is dat de FX5200 ver onder de Geforce 4 TI 4200 presteert.

Nu vraag je je natuurlijk af, waarom draait buiten dan wel goed?

Nou buiten heb je evenveel polygonen die niet allemaal op dezelfde plek zitten. Binnen is het bij wijze van spreken allemaal compacter en moet alles 'tegelijk' gerenderd worden. Je videokaart is dus de bottleneck.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op wat voor details heb je het staan?
Op mijn bak draaien de buiten levels ook best aardig, maar binnen gaat het toch wat langzamer. Die kaart die je hebt is erg traag, dus grote kans dat die het gewoon niet trekt (mijn Radeon 8500 pro doet er ook wat lastig over en die is zelfs nog wel wat sneller dan jouw FX).
Gooi de settings eens omlaag en kijk of het dan wel werkt?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 15:48
het valt me op dat de meeste probs met farcry alleen maar gaat over dat "hij loopt zo traag" gaat.

ontopic hmmm jah vidkaart is best wel een bottleneck probeer wat mun bovenganger al zei de details omlaag te zetten.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Zet eens Vsync onder de Video opties eens aan, dat wil ook wel us helpen bij mindere gfx kaarten..

\O/ weeeee =[specs]=

• kleautviool
Maar een maat van mij heeft iets van een geforce 3 ofzo (mindere kaart i.i.g), en die draait farcry zonder problemen.

@Terw_Dan
Wat voor details bedoel je? Videopopties in farcry zelf of iets van mijn videokaart?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
kleautviool schreef op 31 mei 2004 @ 09:33:
Maar een maat van mij heeft iets van een geforce 3 ofzo (mindere kaart i.i.g), en die draait farcry zonder problemen.

@Terw_Dan
Wat voor details bedoel je? Videopopties in farcry zelf of iets van mijn videokaart?
Heel de Geforce 3 serie is een goede sterke reeks geweest die echt veel sneller waren als jou fx5200 nu is, dus als je maat het wel kan draaien zonder gehaper, dan klopt dat wel degelijk.

Echter heeft hij ook wel een beetje met de mate van detail lopen spelen, want ook een Geforce 3, hoe goed die ook is/was, draait Farcry niet met de details vrij hoog.
Je zult dus een andere videokaart moeten gaan kopen.

Probeer eens voor een kaart te kijken in de buurt van een Radeon 9600pro/xt, of een 9800pro, die laatste is nu al te vinden rond de 190/200 euro. Dan heb je ook gelijk wat goeds in handen.

Suc6.

• kleautviool
Das wel aardig klote dat ik een andere kaart moet kopen :( :(

Maarja, iig bedankt voor de hulp
Pagina: 1