Ik heb deze vraag al eerder in het digicam topic gesteld (cam's tot 500 euro) maar deze vraag is te specifiek vermoed ik en is ondergesneeuwt in de algemene vragen en zoektochten. Dus daarom maar een apart topic.
Ik heb wel een aantal specificaties, voorkeuren en wensen voor deze zoektocht:
- Flinke zoom (denk aan 8x, 10x, 12x...)
- Voorkeur voor image stabilisator (ivm de zoom)
- budget dus tot 500 euro (puur voor de cam dus en een tikkie eroverheen mag best).
Keuzes tot nu toe:
- Minolta Z2 (geen image stabilisator)
- Panasonic FZ2
- Canon powershot S1
- Olympus 765 (geen image stabilisator)
Probleem is echter dat er in het donker wat mindere resultaten behaalt lijken te worden volgens de diverse gerenommeerde site's.
Mijn vraag is dus of er een camera is die aan de wensen kan voldoen (min of meer) maarrrrrr..... tevens goede kwaliteit in donker weet te leveren (zonder de ruis al te veel te laten doorkomen ...)
Het bij andere modellen soms aanwezige "hulp lampje" [canon powershot A70] voor in het donker zou al een uitkomst zijn, maar lijkt bij digicam's in deze sector te te ontbreken.
Heb ik misschien een model over het hoofd gezien ? Wie weet het...
Wie heeft er tips en alternatieven of ervaringen ???
Ik heb wel een aantal specificaties, voorkeuren en wensen voor deze zoektocht:
- Flinke zoom (denk aan 8x, 10x, 12x...)
- Voorkeur voor image stabilisator (ivm de zoom)
- budget dus tot 500 euro (puur voor de cam dus en een tikkie eroverheen mag best).
Keuzes tot nu toe:
- Minolta Z2 (geen image stabilisator)
- Panasonic FZ2
- Canon powershot S1
- Olympus 765 (geen image stabilisator)
Probleem is echter dat er in het donker wat mindere resultaten behaalt lijken te worden volgens de diverse gerenommeerde site's.
Mijn vraag is dus of er een camera is die aan de wensen kan voldoen (min of meer) maarrrrrr..... tevens goede kwaliteit in donker weet te leveren (zonder de ruis al te veel te laten doorkomen ...)
Het bij andere modellen soms aanwezige "hulp lampje" [canon powershot A70] voor in het donker zou al een uitkomst zijn, maar lijkt bij digicam's in deze sector te te ontbreken.
Heb ik misschien een model over het hoofd gezien ? Wie weet het...
Wie heeft er tips en alternatieven of ervaringen ???
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 20:34 ]