Toon posts:

[Skype] Microfoon volume gaat automatisch omlaag? *

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met Skype. Iedere keer als ik met iemand bel en hoor degene dan hoort de ander mij ook, maar dan wel voor een korte tijd (20 seconden).

Want wat blijk het volume van mijn microfoon gaat vanzelf omlaag!!

Hierdoor hoort de andere mij niet meer.

Ik weet dat je in Skype (versie 0.98.0.04) een optie hebt om je geluid automatisch in te stellen (Enable automating sound-device settings adjustment, in het menu Opties en daarna naar Hand/Headsets) en ik heb mijn microfooninstelling Afspelen laten dempen en in de stand Opnemen heb ik hem Geselecteerd (met eventuele microfoon versterker).

Ik heb dit ook uitgetest via Geluidsrecorder van Windows maar die had het probleem niet.

Ik kom er dus echt niet meer uit en wie kan me hierbij helpen want anders heb ik niks aan Skype!!!!

Alvast bedankt

PS Ik heb een Gamesurround Fortissimo 2 als geluidskaart.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik maak even je titel wat duidelijker :)

Probleem met Microfoon Skype > [Skype] Microfoon volume gaat automatisch omlaag? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel. Ik dacht dat hij anders te lang zou wezen.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
ik heb hetzelfde probleem met MSN voice chat als ik toevallig enkele momenten luider praat gaat het mic volume automatisch naar beneden... Met als gevolg dat ik na een tijd het geluid bij de andere persoon soms wegvalt.

[ Voor 23% gewijzigd door deleenheir op 30-05-2004 23:49 ]

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Dat het volume automaties word geregeld is normaal, tenminste in XP. Je zal het best ergens uit kunnen zetten maar mijn ervaring is dat het alleen gebeurd als er te hard in de micro gesproken word. Het volume gaat bij mij nooit 100% dicht.

Misschien heb je een ongeschikte microfoon? Je kan niet zomaar een oude micro in je PC pluggen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn windows2000 doos heeft exact hetzelfde probleem. Zelfs zodner enige vorm van MSN of iets dergelijks. Ik open me mixer, zet microfoon volume op max en begin te praten en het ding word alsnog naar beneden gedraait... Heb al lang lopen zoeken naar een oplossing, maar neit kunnen vinden. Ik vermoed ergens in registry iets bewerken, maar weet het niet zeker.

[ Voor 25% gewijzigd door Fludizz op 31-05-2004 00:06 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je eens kijken of je, en zo ja welke, WDM audiodriver je geinstalleerd hebt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
En wat versta je onder een WDM driver?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem en dit topic is het enige dat ik kan vinden. iemand een oplossing?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
niemand?

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Soundblaster Audigy 2 ZS kaart met een plantronic headset. met de optie "Enable automating sound-device settings adjustment", in het menu Opties en daarna naar Hand/Headsets heb ik ook gespeelt door hem zowel aan als uit te zetten maar het geluid blijft gemute worden na verloop van tijd (meestal omdat ik een keer te hard praat).

Het hinderlijke is dat het geluid daarna niet meer automatisch harder wordt gezet. In volume control kan ik mijn mic volume dan ook niet meer aanpassen tot ik skype afsluit omdat de slider met skype aan niet te bewegen is (gelocked door skype?).
Iemand een oplossing?

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:25
Ik ga maar verder in dit topic, omdat niemand hier een oplossing voor heeft zo lijkt het.
Ik heb net Skype 1.4.0.84 erop gezet, omdat ik het wel weer eens wou proberen, heb het programma 1 jaar geleden ook tijdje gebruikt.

Het probleem is dus dat mijn MIC zachter gaat, waneer ik te hard praat, nu is het zo dat ik skype ook gebruik bij het gamen, en dan wil je soms weleens te hard praten...

Ik heb een Audigy 2 ZS, onboard kaart is uitgeschakeld

INVENTARIS

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:25
Wel een probleem denk ik zo, niemand hier een echte oplossing voor?

INVENTARIS

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Makers van skype ns een mailtje sturen wellicht?
Pagina: 1