Toon posts:

AlliedData CJ8MO/E-U remote config, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kon in de search niks vinden, dus dan maar zo.

heb een adsl aansluiting van BabyXL (Tiscali), die zit in mn Allied Data (copperjet) CJ8MO/E-U a.k.a. CJ810 ADSL modem. Vervolgens heb ik op daarom mn switch aangesloten met 6 pc's. Al deze pc's krijgen op een of andere manier een IP adres in de vorm van 87.210.87.xx, en zijn dus de directe IP's tot het internet als je t mij vraagt.

Nu weet ik dat de modem ook als router kan dienen en een webbased remote configuratie optie heeft.

Maar nu is de vraag, hoe stel ik in godsnaam iets op dat ding in? Ik weet het IP adres van de modem niet en bovendien heb ik tools als Allied Data Modem configurator en monitor geprobeerd, maar die zien geen modem. Ik wil namelijk dat de modem het IP tot het internet krijgt en de pc's in een 192.168.0.xxx netwerk zitten. (overigens werkt het standaard IP volgens AD ook niet: 172.19.3.1)

Alle hulp is welkom!!
Alvast bedankt!

PS. overigens werkt alles nu wel gewoon, behalve het lokale netwerk dus, omdat dat er nu niet is.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Op de site van Speedy Ron is enorm veel informatie te vinden over de configuratie van Copperjets.
De bedoeling is om je CJ te configureren als router ipv in bridged mode.
Overigens is het standaard adres van de router 172.19.3.1
[edit] Heb je al geprobeerd om de modem rechtstreeks aan te sluiten op een NIC (zonder swich ertussen) ? Je moet dan wel een crossed utp cable gebruiken. Ik heb wel eens gelezen over problemen met CJ-monitor als er een switch tussen zit.
Als laatste kun je de soft-reset enkele sec ingedrukt houden. Dan gaat hij terug naar het standaard profiel. Let hierbij wel goed op: zorg dat alle instellingen die je nu hebt in ieder geval ergens genoteerd staan !!
Welke firmware heb je eigenlijk in dat ding zitten ?

[ Voor 61% gewijzigd door Henk007 op 31-05-2004 11:09 ]