Ik heb een 3COM '3c905c' netwerkkaart en die geeft me problemen.
Mijn gegevens:
- moederbord: Asus P2B-VT
- RAID: Promise U100 TX2
- video: Asus Riva TNT2-Vanta 32MB AGP
- harde schijf: Maxtor 80GB HD Ultra ATA100
- CD: HP CDRW 9100 8x/4x/32x
Als ik de 3COM niet gebruik, maar een superoud ISA-netwerkkaartje van Intel (welke alleen 10Mbit ondersteund
) werkt alles echt perfect. Als ik de 3COM erin steek, krijg ik diverse problemen:
- PC start niet meer op;
- Promise heeft er geen zin meer in;
- PC hangt als het netwerk belast wordt.
Wat simpel 'probeerwerk' heeft opgeleverd dat de 3COM en de videokaart iedere keer hetzelfde IRQ-adres willen delen. Beide zitten of op 10 of op 11. In de BIOS heb ik wat geprobeerd, maar daar kan ik niet veel instellen (ik kan bv. niet instellen dat aan een PCI-slot een IRQ-adres toegewezen moet worden). Voorts ben ik nog bij het programma windiags.exe van 3COM uitgekomen; die stond op de site. Met dit programma kan ik enkele instellingen veranderen, maar niet het IRQ-adres.
Iemand enig idee hoe ik het IRQ-adres van deze 3COM kan wijzigen? Of is er misschien een andere oplossing voor dit probleem?
Mijn gegevens:
- moederbord: Asus P2B-VT
- RAID: Promise U100 TX2
- video: Asus Riva TNT2-Vanta 32MB AGP
- harde schijf: Maxtor 80GB HD Ultra ATA100
- CD: HP CDRW 9100 8x/4x/32x
Als ik de 3COM niet gebruik, maar een superoud ISA-netwerkkaartje van Intel (welke alleen 10Mbit ondersteund
- PC start niet meer op;
- Promise heeft er geen zin meer in;
- PC hangt als het netwerk belast wordt.
Wat simpel 'probeerwerk' heeft opgeleverd dat de 3COM en de videokaart iedere keer hetzelfde IRQ-adres willen delen. Beide zitten of op 10 of op 11. In de BIOS heb ik wat geprobeerd, maar daar kan ik niet veel instellen (ik kan bv. niet instellen dat aan een PCI-slot een IRQ-adres toegewezen moet worden). Voorts ben ik nog bij het programma windiags.exe van 3COM uitgekomen; die stond op de site. Met dit programma kan ik enkele instellingen veranderen, maar niet het IRQ-adres.
Iemand enig idee hoe ik het IRQ-adres van deze 3COM kan wijzigen? Of is er misschien een andere oplossing voor dit probleem?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||