[SLES8] Tips / truuks

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 16:19

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
Keej,

In voorbereiding op een server installatie die ik binnenkort mag gaan doen, had ik wat vragen mbt SuSe Linux Enterprise Server 8. (Wat een naam he? ;))

[Voorgeschiedenis] ik ben bekend met Debian/Slackware/Knoppix :P/nog wat en mij is gevraagd of ik dus SuSE wil installeren op een aardige server:
Xeon 3Ghz
1Gb DDR
PERC 4/Di (RAID5) (3x36GB 10K U320 schijf)
Intel 100MT NIC
etc

Een leuke server dacht ik zo. Het wordt een application server voor o.a. Java (iets van Websphere of Tomcat) waarschijnlijk ook een aantal andere Lotus producten en een vorm van een Databaseserver... dus qua specs zit het goed.
De reden voor SLES en niet de gewone server is ivm uitbreiding geheugen in de toekomst naar 8GB en tweede Xeon etc etc
[/Voorgeschiedenis]

Mijn vragen:
- Is het mogelijk dat ik dit geheel zonder X installeer (ivm YaST2 etc)
- Lijkt het beheer op die van (bijv.) Debian ivm de apt-get (update/upgrade)
- Hoe zit het met de service packs etc. Dit is namelijk iets nieuws voor mij in de linux wereld (uit de Windoos wereld ken ik ze natuurlijk wel ;))

Het zijn nogal algemene SuSe vragen, maar toch, niet geschoten altijd mis ;)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry, maar dit is niet de bedoeling. Je kunt na het installeren aangeven welke problemen je hebt, maar we zijn hier niet gedient van algemen tips/trucs topics.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.