Toon posts:

Wie helpt mijn pc bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf bar weinig verstand van. Heb nu nog een pentium2 en het wordt tijd voor een nieuwe pc

Ik wil gewoon een snelle pc..spellen erop kunnen spelen, graag ook nieuwe spellen en ik wil een dvd brander. Meer eisen heb ik niet..oohja en mijjn budget is rond de 500/600 euro

Ik zat te denken aan dit:

Asus MB A7N8X-X AMD Athlon moederbord .
AMD Athlon XP 2800 of 3000 processor a
Gewone DVD-writer
Asus 9600SE TDP Radeon 128mb videokaart a e 83.50
Twee keer 512MB DDRAM geheugen 400 mhz per 512mb of een maal 512 mb. 120gb hardeschijf met 8mb cache a
simple Kast erom heen

iemand andere ideeen, tips of suggesties. Waarom dit wel en dat niet etc.

Ik ben een leek dus overweldig mij met informatie

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb wel wat tips voor je. ;)

Als je rondkijkt voor leuke componenten moet je rekening houden met de dingen die je er op gaat doen. In dit geval wil je er graag spellen op spelen, dus is een goede videokaart en een aardige CPU belangrijk. D'r van uitgaande dat je graag lang wil doen met je nieuwe PC, zal je dus ook een kaart met een moderne en snelle GPU moeten kiezen. Op de frontpage kan je veel nieuws vinden van nieuwe videokaarten. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar Radeon 9800pro. Ook kan je genoeg reviews vinden van de AMD processors, zo kan je bepalen of de 3000+ het prijsverschil waard is.

Zo kom je, door zelf wat uit te zoeken, al snel achter de antwoorden op vragen. Naast reviews kan je ook nog hier een kijkje nemen. Zelfs een leek, kan dit allemaal doen. Overigens staat dit ook duidelijk in de CSL FAQ vermeld, dit topic valt onder een systeemvraag-topic. ;)

Als je zo'n leek bent, is het trouwens misschien niet overbodig rond te kijken op www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl bijvoorbeeld. Hier helpen ze leken erg graag op weg. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 30-05-2004 23:00 ]

Dit topic is gesloten.