Showview op je pc

Pagina: 1
Acties:

• alter88
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 15:40
Ik heb een Pinnacle PCTV kaart in mijn pc zitten en dat werkt allemaal goed, opnemen enzo ook.

Het enige probleem bij het opnemen is is dat als er een programma uitloopt dat je dan de helft van het programma mist wat je op wilt nemen.

Weet iemand toevallig een programma die opneemt aan de hand van showview codes? Dan heb je in ieder geval altijd het hele programma...

• alter88
slaapt iedereen al? ;)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 01:04

Spockz

Live and Let Live

nee...

maar kan je dat niet gewoon bij die proggies instellen? Meuktracker wil ook nog weleens helpen. Moet je wel snel zijn, na 12 uur ligt ie er altijd uit. :(

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• alter88
je kan het niet instellen bij die proggies... ik al eens gauw kijken

Verwijderd

Ik heb wel eens geexperimenteert met een zelfontwikkeld programma (te veel nadelen), wat de telefoon opnam, en iets kon toevoegen aan een opstart syntax. Ik wou dat ik een showview proggie had, wat een of andere recorder (pinnacle) kon gaan instellen.

Jij belt je PC
toetst showview code
showviewcode DMV m'n simpele proggie gaat naar C:\progs\proggie\blaat.exe /code=88129
showview gegevens worden van teletekst geript, proggie stelt Pinnacle in.

Dat zou nou mooi zijn geweest.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er zijn toch vast wel programma's te vinden die mbv teletekst recorden? Dat is nl wat showview doet.
Showview is in feite gewoon een verkorte manier om de start-/eindtijd en zender in te toetsen, daarna wordt op teletekst gekeken of het programma dat op die tijden zou beginnen/eindigen nog steeds op die tijd staat. De rol die showview in het geheel speelt is waarschijnlijk niet eens wat jij zoekt. Jij bent op zoek naar het VPS deel. (showview ben ik alleen nog maar tegengekomen icm vps)
Als je tv-kaart geen teletekst ondersteunt kun je overigens stoppen met zoeken (naar showview/vps), dan gaat het nooit werken. Dan zou je uit moeten wijken naar programma's die hun informatie bij online tv-gidsen op internet halen, het resultaat is hetzelfde, maar het heeft geheel niets te maken met showview en/of vps.

[ Voor 14% gewijzigd door RolandWitvoet op 31-05-2004 00:01 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Jullie verwarren showview met PDC/VPS. Showview zijn voorgecodeerde codes, VPS/PDC zijn teletekst gestuurde opnames.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• alter88
RolandWitvoet schreef op 30 mei 2004 @ 23:57:
Er zijn toch vast wel programma's te vinden die mbv teletekst recorden? Dat is nl wat showview doet.
Showview is in feite gewoon een verkorte manier om de start-/eindtijd en zender in te toetsen, daarna wordt op teletekst gekeken of het programma dat op die tijden zou beginnen/eindigen nog steeds op die tijd staat. De rol die showview in het geheel speelt is waarschijnlijk niet eens wat jij zoekt. Jij bent op zoek naar het VPS deel. (showview ben ik alleen nog maar tegengekomen icm vps)
Als je tv-kaart geen teletekst ondersteunt kun je overigens stoppen met zoeken (naar showview/vps), dan gaat het nooit werken. Dan zou je uit moeten wijken naar programma's die hun informatie bij online tv-gidsen op internet halen, het resultaat is hetzelfde, maar het heeft geheel niets te maken met showview en/of vps.
Mijn kaart ondersteund teletekst, dus er is hoop ;)

• alter88
Tomsworld schreef op 30 mei 2004 @ 23:59:
Jullie verwarren showview met PDC/VPS. Showview zijn voorgecodeerde codes, VPS/PDC zijn teletekst gestuurde opnames.
En is er anders een programma die VPS/PDC bekijkt?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Voor zover ik weet is de Showview code ook nog steeds niet helemaal gekraakt. Voor veel codes is er een algoritme die de start- en eindtijd eruit haalt, maar er zijn nog altijd codes die niet te ontcijferen zijn.

De kans dat een software pakketje dus Showview codes aan kan is denk ik erg klein.

• alter88
Dat zou erg jammer zijn.... het is zo makkelijk :D
Pagina: 1